Dag 46 - Reisverslag uit El Álamo, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 46 - Reisverslag uit El Álamo, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 46

Blijf op de hoogte en volg Jet

19 Oktober 2012 | Spanje, El Álamo

Totale afstand: 3259
Dagafstand: 90 km
Aankomst: El Alamo
Km to go: 60 km

Gisterenavond kregen we een slecht bericht vanuit Nederland. Een goeie bekende van Frank heeft een tumor in zijn hoofd. Dat was een paar weken geleden al ontdekt. Alleen blijft de tumor maar groeien en moet die vanmorgen operatief verwijderd worden! Echt heftig! Inmiddels hebben we gehoord dat de operatie goed is verlopen.
Dit heeft me vannacht wel aan het denken gezet. Ik moet niet klagen, want ik zit hier gezond en wel en "vrijwillig" op de fiets!
Zo'n bericht zet je weer met beide benen op de grond!

Cecile, tijdens de etappe naar Cordoba heb ik ook heel veel aan jullie gedacht. Het idee dat jullie deze etappe tegengesteld hebben moeten fietsen!! Dan was ie nog veel zwaarder geweest. Want uiteindelijk zijn wij in hoogte gedaald en jullie hebben echt ontiegelijk veel moeten stijgen! Knap hoor en dan in de hitte!

Nou wij vanmorgen vol goede moed op pad. In mijn dromen komen zelfs bergen voor. Het wordt tijd dat we naar huis gaan, haha..
Kwart over 8 zaten we al op de fiets. Het was zwaar bewolkt en we zagen dat het vannacht flink geregend had! Cordoba uitkomen ging goed. De eerste 10 km waren glooiend. Zoals we hadden verwacht.

Op enig moment moesten we weer gaan fietsen op de via verte (oude spoorwegbaan)! Daar hadden we beiden weinig zin in, omdat het geregend had en dan heb je de hele tijd van die opspattende steentjes. Bovendien fietst het dan een stuk zwaarder en we zijn die gravelpaden
meer dan zat. Dat gebuts de hele tijd!
We zagen  op de route dat we ook via een normale weg konden rijden. In eerste instantie zijn we toch de via verte ingereden, omdat Frank dit graag wilde. Maar na een paar honderd meter zagen we weer van de graspollen op het pad staan en werd het weer zo'n off the road pad. Daar hadden we geen zin in. Dus we zijn omgedraaid !

Nou we hebben geweten dat we van de route zijn afgeweken! We hebben alleen maar moeten klimmen en dalen. En het waren toch van die venijnige steile klimmen.
We hadden een helling van ik denk een kilometer die we met 6 km p.u omhoog gingen! Nou dan sta je haast stil!! Daarentegen hebben we ook ons record van afdalen verbroken. We gingen op enig moment 62 km per uur. Maar dat deden we wel op een rechte weg waar je de volgende steile helling weer aan zag komen!
Na 25 km hebben koffie gedronken in Guadalcazar. Daarna nog wat klimmen en dalen en bij 34 km pikten we de route weer op.
Daarna werd de weg wat meer glooiend. Het is niet echt een mooie etappe, maar dat kan gebeuren!

Om half 1 kwamen we aan in Palma del Rio (62 km)  We hadden besloten om nog 26 km door te fietsen, dan hoeven we morgen maar 60 km te fietsen naar Sevilla! We hadden Alvaro gevraagd of hij even een kamer voor ons kon boeken in een hostal in El Alamo. Ze hadden een kamer voor ons en er was een restaurant!

In de namiddag werd de etappe wat mooier. We reden meer over landwegen. Uiteindelijk kwamen we de provincie Sevilla binnen. Wel grappig om te vermelden, hier hebben we voor het eerst velden gezien met Katoenplanten en sinaasappelbomen! Ook viel ons op dat de wegen slechter waren en de huizen gaven een armoedige aanblik!
Het bleef nog steeds bewolkt en soms vielen er een paar druppels. Daar is het wel bij gebleven.

Om half 3 kwamen we aan bij de hostal in het gehucht El Alamo. We hebben besloten om hier te overnachten, want deze hostal ligt aan de route. Achteraf misschien niet zo'n goede keuze, want de hostal ligt niet in een dorpje maar langs een drukke weg.

Op het vlakke leek het vandaag of we vleugels hadden!!  We reden dik 24 km per uur en dat kostte weinig energie. Ook hadden we weer wind op kop. Maar dat heeft Frank weer voor mij opgevangen!
Van de ene kant is het jammer dat we al zo vroeg stopten, van de andere kant is 90 km genoeg...
Terwijl ik dit bericht aan het typen ben regent het hier, schijnt de zon en zien we een prachtige regenboog!!

Morgen komen we eindelijk aan in Sevilla.... heerlijk

Adios

• 19 Oktober 2012 - 19:27

Jose Van Uden:

Nou het zit er bijna op, heel veel plezier en hopelijk hebben jullie een mooie ontvangst.
    Sevilla here we come!!!!

Groetjes uit zonnig Zijtaart 23 Gr.

José

• 19 Oktober 2012 - 19:42

Ans Kersten:

Hallo Jet en Frank

Super super knap wat jullie bijna gedaan hebben!!!
    Ik zou het niet kunnen.
    En morgen lekker jullie Loes in de armen nemen,dat zal een mooi moment zijn.
    Nog veel succes morgen, en tot volgende week.

Heel veel groetjes van Lamber en Ans
    Doei

• 19 Oktober 2012 - 19:50

Mart En Ria Van Heugten :

Hallo frank en jet
    Geweldig wat jullie gepresteerd hebben,wat een doorzettingsvermogen,de laatste etappes wordt het voor jet wel wat zwaar en eentonig elke dag weer op de fiets.
    Maar het einde nadert dus toch nog een keer aanzetten.
    Op naar Loes,als je ze morgen ziet doe ze heel veel groeten van ons.
    Hier is alles goed,met onze verbouwing gaat het uitstekend,wel druk elke dag,maar het einde is in zicht.
    Vele groeten van Mart en Ria en geniet na morgen van de rust die jullie verdiend hebben.

• 19 Oktober 2012 - 21:03

Riet:

Nou, Jet en Frank, ik neem mijn petje af voor jullie: onvoorstelbaar knap wat jullie doen!!!
    Mooi ook om te lezen over de zuid-Spaanse omgeving, de olijfgaarden en wat al meer. Ik heb jullie in Cordoba zien fietsen...
    Groet Sevilla van ons en geniet van wat de dagen jullie nog brengen!
    Veghelse hartegroet,
    Riet

• 19 Oktober 2012 - 21:19

Albert Van Der Rijt:

Hoi Frank en Jet....nog een nachtje slapen nog een dagje fietsen en het ontvangstcomite staat klaar!!
    Veel plezier die laatse kilometers.
    Een Udense KEIgroet.

• 19 Oktober 2012 - 21:19

Albert Van Der Rijt:

Veel plezier die laatse kilometers.
    Een Udense KEIgroet.

• 19 Oktober 2012 - 21:56

Peter:

Hallo Jet &Frank, het was vanmiddag zo'n mooi weer dat wij besloten om maar een eind te gaan fietsen , ik heb toen nog diverse keren aan jullie gedacht want ik had me na 50 km. tocheen pijn aan mijn kont.... Ik vindt het dan ook heel knap wat jullie gedaan hebben. Maak er morgen een mooie dag van en hopelijk hebben ze in Sevilla een platte kar.

• 19 Oktober 2012 - 22:15

Cecile:

Hola Jet en Frank,

Muy, muy bien!! Jullie zullen het fietsen nog gaan missen en ik ga je verslagen missen, Jet!
    Heeeeeeeeeeeel veeeeel plezier bij je dochter en schoonzoon. Drink er maar een flinke borrel op.
    Groetjes!!

• 19 Oktober 2012 - 22:28

Marie-Jose:

Op naar de laatste etappe en bedankt voor alle verslagen en foto's. Erg leuk om jullie te volgen!
    Geniet van Loes en Alvaro!!!

• 20 Oktober 2012 - 00:59

Arie:

Succes met de laatste etappe en tot volgende week.
    Ik zal de verhalen missen.

Arie

• 20 Oktober 2012 - 10:03

Marianne Van Der Putten:

Wat een geweldige verhalen weer! En wat een super prestatie! Succes op de laatste dag en heel veel plezier in Sevilla! Groetjes van Jan en Marianne

• 20 Oktober 2012 - 11:06

Marlene:

Frank en Jet, wat een topprestatie! Geniet van de aankomst bij Loes en Alvaro en laat jullie maar in de (denkbeeldige) bloemetjes zetten! Goede relaxte terugreis. Groetjes vanuit warm Malawi.

• 20 Oktober 2012 - 18:20

Maria:

Hoi Jet en Frank,
    nog even en dan ben je aan het einde van je droomfietstocht.
    Een super ervaring en dat je er een keer doorheen zit dat ben je snel weer vergeten.
    Geniet van de aankomst in Sevilla!
    Tot volgende week,
    Groetjes!!!