Dag 45 - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 45 - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 45

Blijf op de hoogte en volg Jet

18 Oktober 2012 | Spanje, Córdoba

Totale afstand: 3169 km
Dagafstand: rustdag
Aankomst: Cordoba
Km to go: 147 km

Tjonge jonge, wat heb ik gisteren moeten afzien. Niet eens fysiek maar mentaal! Ik heb echt een gevecht met mezelf gehad. Alles in me zei, ik heb er echt geen zin meer in. Ik heb genoeg gefietst en geklommen, maar dan moet je toch doorgaan! Ik kan dit wel tegen Frank zeggen, maar die kan er ook niets mee... dus gewoon doorfietsen en letterlijk de kilometers aftellen. En dan zijn we ook nog de weg kwijt... en moeten we een flink eind omrijden om in Cordoba te komen. Maar dat waren vlakke kilometers en dat ging wel weer.

Ik krijg van jullie reacties dat het slecht weer is in Nederland. Toch hoorde ik dat het vandaag bij jullie 20 graden is! Dus toch wel lekker.
Tja, wij gaan dit mooie weer wel missen. We hebben echt perfect fietsweer gehad in Spanje. Gisteren was het hier zelfs warm 30 graden. Maar dat merk je niet als je fietst.

Gisterenavond nog lekker even de stad in geweest. Cordoba is leuk. Vandaag ben ik lekker naar de kapper geweest, mezelf op laten knappen!! Ik zei tegen Frank, op zich wel jammer om bij een kapper te gaan zitten als je in zo'n mooie stad bent. Maar ik ben moe en vind het heerlijk om die grijze haren weer geverfd te hebben. En dat gefrunnik aan m'n haar vind ik lekker. Frank is lekker in het hotel gebleven.

Daarna zijn we naar de Mezquita geweest. De Mezquita is de kathedraal van Cordoba. Mezquita is het Spaanse woord voor moskee.. Het is een hele mooie kathedraal / moskee. Eerst was het een rooms katholieke kerk. Daarna hebben de Moren het overgenomen ... Heel verhaal, als jullie meer willen weten kijk dan op Wikipedia...
Een ding is zeker, het is hartstikke mooie moskee...

Dat is het voor vandaag. Morgenvroeg op tijd opstaan. We willen morgen een flink eind gaan fietsen. Hoop dat het niet teveel klimmen wordt!!

Op naar Sevilla...

Adios

• 18 Oktober 2012 - 20:37

Geert En Nettie:

Kom op ,Jet hou vol ,laat oe eige nie kenne,jullie zijn er bijna, alles gefietst,jullie doen het KEI goed,
    houdt moed,ga maar achter die brede rug hangen,nog twee dagen,ruim 3000km,veeeel respect
    voor jullie,.........maar ook de laatste meters nog,en dan :rust en voldoening !!!

Groetjes aan Loes en haar vriendje

Geert en Nettie

• 18 Oktober 2012 - 21:45

Marie-Jose:

Ja Jet de laatste loodjes wegen het zwaarst! Maar ik heb er alle vertrouwen in dat jullie zaterdag fris en monter Sevilla in fietsen! Zet m op!

• 18 Oktober 2012 - 21:45

Marie-Jose:

• 18 Oktober 2012 - 22:12

Cecile:

Jet, wat heerlijk om even relaxt bij een spaanse kapper te zitten.
    Ik geloof goed dat je er even helemaal doorheen zat, jullie fietsen ook al enorm veel kilometers. Hou vol en blijf genieten, deze tocht maak je maar een keer in je leven. Die etappe van gisteren vond ik ook heel erg. En dan die hitte, ik storte bijna van mijn fiets af!! Peter heeft mij gekoeld onder een van de vele olijfbomen.
    Kom op, je kunt het, hou je taai, zet `m op , neem lekker `n extra cafe con leche, heerlijke tapas enz.
    Groetjes!

• 18 Oktober 2012 - 23:22

Albert Van Der Rijt:

We zijn er bijna..We zijn er bijna...maar nog niet helemaal....
    Op naar Sevilla...sterkte en veel plezier....volhouden Straks heb/krijg je een kick dat je het hebt volbracht!!!

• 19 Oktober 2012 - 09:21

Elly:

Kom op Jet nog een klein stuk to go!
    Jullie kunnen het!
    Knuf-el

• 21 Oktober 2012 - 21:21

Six:

wat een tour de force jongens . gweldig maar zwaar is het wel hoor.
    Ga straks ook even genieten van Loes even uitblazen,'
    Hoop dat knieen en billen het houden,
    Liefs Joy en bert

• 21 Oktober 2012 - 21:21

Six:

wat een tour de force jongens . gweldig maar zwaar is het wel hoor.
    Ga straks ook even genieten van Loes even uitblazen,'
    Hoop dat knieen en billen het houden,