Dag 24 - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 24

Blijf op de hoogte en volg Jet

27 September 2012 | Spanje, Gerona

Rustdag; Girona

Even goed nieuws: ons Elle heeft onze poesjes opgehaald!!!

Heerlijk een dagje rust. Maar dan ga je ook weer over dingen nadenken.

Gisteren kreeg ik bericht via ons Elle dat Laura van de Voort, jonge vrouw van 21 jaar, gestorven is aan alvleesklier kanker. Dat gezin woonde schuin tegenover ons op de Scheifelaar, toen ik daar nog met Karel woonde. Ze hadden ook drie kinderen, net als wij. Ik heb dat meisje in geen jaren gezien en toch herken je haar.. Echt verschrikkelijk voor haar en haar ouders...

Wij  beseffen onszelf elke dag hoe bevoorrecht we zijn dat wij deze fietsreis met onze relatief gezonde lichamen mogen maken.

Gisteren heb ik op m'n donder gehad van Anneke dat we zonder helmen rijden, vooral tijdens het afdalen! We maken echt hoge snelheden! Ikzelf heb natuurlijk hier ook over nagedacht. Vooral tijdens zo'n afdaling dan denk ik vaak, "als ik nu toch zou vallen"...
Dus wat hebben wij vanmorgen gedaan, we zijn naar een fiets speciaalzaak gegaan en hebben een fietshelm gekocht!! Ook hebben we voor Frank een nieuwe fietsbroek gekocht, die kan toch versleten spul meenemen op zo'n reis. Net als z'n regenjasje!
Hij zegt, ik ben zuinig op m'n spullen. Ik gooi het pas weg als het "echt" versleten is. Soms kan ie zo zunnig zijn, haha

Een ding is zeker, Spanje is een stuk goedkoper dan Frankrijk.
We vonden dat Frankrijk flink aan de prijs. Op het platteland was het wel iets goedkoper dan in de steden, maar toch.
Spanje is gewoon een stuk goedkoper.

Vanmiddag een lekkere siësta gehouden. Wat kan je dan toch vast slapen!!!

Morgen moeten we 750 mtr overbruggen. We gaan dan naar de Col De Ravell! Het zal nog een hele klim worden...

Adios

• 27 September 2012 - 20:18

Anneke:

goede avond jet en frank.
    Heb nu alles gelezen ben helemaal op de hoogte.
    Goed van jullie dat je de helm gekocht hebt je weet maar nooit waar het goed voor is.
    Een veilig gevoel. Ben super trots op jullie
    Succes morgen voor de zware klim.
    Liefs anneke\

• 27 September 2012 - 23:08

Bernard:

hallo samen,
    snap de route niet helemaal,moeten jullie niet over zaragossa en madrid????????? dat is meer een rechte lijn als langs de kust.
    en hoe gaat het met jullie konten en frank z`n knieen??????
    groet uit wanroij.
    bernard