Rondreis in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

16 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vanmorgen vroeg wakker. Om kwart over 8 gaat de trein. We moeten een half uur van te voren inchecken en nog een half uur fietsen (8km) naar het treinstation. We laten mooi de camper op de camping staan. Daar staat ie in ieder geval veilig.

Was wel apart om vanmorgen tussen het drukke woon- werkverkeer naar het station te fietsen. Onze fietsen waren de enigen!

Overigens, met mijn knie gaat het weer een stuk beter. Ik ben nog niet d'n ouwe, maar dat komt wel goed!

Over onze treinreis:
De heenweg. De eerste helft van onze reis hadden we droog weer, een beetje bewolkt maar verder goed. Vanaf Otira tunnel ging het mis. Voor die tijd hadden spectaculaire vergezichten, echt mooi. Vanaf de Otira tunnel (5km) begon het weer te veranderen.

Even wat informatie over Otira. Dit is een dorpje richting westkust. Er wonen hier maar 45 mensen. Elk jaar valt hier "5 mtr." regen en in de winter hebben ze hier 2u per dag zon/daglicht!

Vanaf de Otira tot aan Greymouth was het regenachtig en grijs. Daar word je echt niet vrolijk van. En door de regen en de mist waren er ook geen mooie vergezichten meer!

Uiteindelijk was Greymouth, een oud kolenmijn stadje, een grauwe stad waar de tijd een beetje heeft stilgestaan. Daarbij heeft het de hele tijd geregend!

Rond 2u gingen we weer terug. Hetzelfde als bij de heenreis, tot aan de Otira tunnel regende het de hele tijd. Na de tunnel werd het weer steeds beter.

Tijdens het mooiste stuk van de reis begon de zon te schijnen.
Ik wist nog van de heenreis dat "een" stuk van de route het mooiste was. De heenreis had ik dit nog niet zo goed in de gaten.
Ook had de trein een speciale open wagon waar mensen hun foto's konden maken. De heenreis was me dit niet gelukt, omdat het daar te druk was.

Dus op de terugreis ben ik op tijd naar buiten gegaan. Ik ben nou eenmaal van de foto's, haha
Ik stond naast een boom van 'n vent, ook een Nederlander. Werkte in het buitenland en reisde veel.
Hij had de heenreis hetzelfde als ik ervaren. Dus wij zeiden tegen elkaar, nu hebben we een mooie plek en we blijven mooi staan. En we hebben toch 'n partij genoten van de schitterende vergezichten. En we hebben toch een hoop mooie foto's gemaakt! Het was echt een feestje.

Onze Frank heeft lekker binnen zitten kijken! Hij had geen zin om naar buiten te komen.
Hij zei zo mooi tegen mij, maar ik heb in ieder geval geen koud geleden. Tja, warm was het buiten niet...
Maar Frank en ik zijn het er beiden over eens dat zo'n dag treinen niet echt ons ding is. En dat het verdomd duur is voor wat je krijgt. Wij zouden het in ieder geval niemand aanraden, ondanks dat we genoten hebben!

Toen we terug kwamen stonden onze 2 eenzame fietsen er nog! We hadden gisteren al boodschappen in huis gehaald. Maar Frank en ik hebben ons vergrepen aan lekkere nootjes, toast met Franse kaas en 'n lekkere rode wijn!!! Ik ga niet meer koken. Wij leren het ook nooit...

Morgenvroeg vertrekken we naar Dunedin. Of we daar ook echt de Otega fietstocht gaan doen weten we nog niet. De weersvooruitzichten zijn niet denderend. Na het weekend heel veel regen. We kijken bij de dag

Fijne dag

  • 16 Januari 2014 - 10:07

    Ans Kersten:

    Hallo Jet en Frank

    Je had weer keimooie foto's gemaild
    Iedere morgen kijken we uit naar je mail.
    Het is wel jammer dat jullie niet zo'n mooi weer hebben.
    Dan ziet er alles een stuk mooier uit.
    Maar hier is het weer ook grauw grijs en regenachtig bah!!!!
    Ga dadelijk met 4 collega's naar den Bosch winkelen en lunchen.
    Hebben straks om 5 uur personeelsbestand van Hutten in de Orangerie in den Bosch.
    Dus gezellig dagje uit!!!!!!


    Heel veel groetjes van Lamber en mij
    Doei

  • 16 Januari 2014 - 10:09

    Ans Kersten:

    Hallo Jet
    Ik bedoel personeelsfeest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 59190

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: