Rondje Nederland - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondje Nederland - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondje Nederland

Door: Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Jet

02 Juli 2013 | Nederland, Hoek van Holland

Dagafstand: 93 km
Aankomst: Hoek van Holland
Totale afstand: 393 km

Vannacht slecht geslapen. Ik ben echt snipverkouden! Vanmorgen werd ik om 7u wakker met een zwaar hoofd! En dat was niet van de wijn mochten jullie dat soms denken! M'n voorhoofd zit helemaal vol. Zwaar klote! Uiteindelijk ben ik weer in slaap gevallen en schoot ik om half 9 wakker en toen ging het weer iets beter!

We fietsen vandaag van Schouweduiveland naar Goeree Overflakkee en uiteindelijk naar Zuid Holland. Frank en ik wisten beiden niet meer hoe dit stukje Nederland heette! Weinig topografische kennis. Maar tegen de tijd dat we weer thuis zijn weten we alles, haha

Op enig moment zijn van de route afgeweken! Mijn garmin gaf aan dat we links moesten terwijl de noordzee zei rechts! Dilemma!
Ik zei zullen we de garmin volgen, Frank zei, nee we moeten toch de Noordzee route volgen! Dat laatste hebben we gedaan!

Wij hebben wel een ANWB kaart maar die is schijnbaar sterk verouderd. Dus kwamen wij uiteindelijk aan op de Maasvlakte en dat was nou ook weer niet de bedoeling! We wisten alleen niet of deze route ook door Maassluis en Hoek van Holland zou gaan!

Na wat navraag zijn we via Brielle (mooie stad) naar Rozenburg gefietst en hebben we daar het pondje naar Maassluis genomen! En daar hebben we ook onze route weer opgepikt!

We reden op enig moment door de havens van Rotterdam, terwijl heel onze route alleen maar over autoluwe wegen en fietspaden gaat! Conclusie, we volgen voortaan de garmin!

Vandaag hebben we veel wind mee gehad, echt heerlijk, want er stond een flinke wind! Alleen het laatste uur naar Hoek van Holland hebben we wind op kop.
Tot nu toe hebben we een goeie keuze gemaakt door vanuit het westen naar het noorden te fietsen. Doorgaans is het in de zomer vaak zuid/westenwind of zuid/oostenwind bij mooi weer. En aangezien aan zee altijd meer wind staat dan in het binnenland hebben wij hiervoor gekozen.

De hele dag is het bewolkt geweest. Laat in de namiddag trok het pas open.

Alleen wat heb ik gesnotterd onderweg en was ik blij dat we in Hoek van Holland waren. Ik heb vandaag ook voor het eerst flinke pijn aan m'n billen gehad!

We slapen hier in een B&B met een heleboel buitenlandse zeelui! Ze zitten flink te feesten. Ergens heerlijk gegeten en op tijd naar bed...

• 02 Juli 2013 - 13:51

Albert Van Der Rijt:

Hoi Jet en Frank,

Wij denken dat nooit: als jij hoofdpijn hebt dat het dan aan de Seven Up ligt. Je ziet wel jullie kunnen nog niet helemaal zonder kaarten in deze ICT tijd!! Met die frisse zeelucht gaat dat snotteren wel over!!
    Vandaag is het een echte zomerse dag...morgen krijg je weer de zegen van boven...maar dan....!!!