Rondje Nederland - Reisverslag uit Ootmarsum, Nederland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondje Nederland - Reisverslag uit Ootmarsum, Nederland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondje Nederland

Door: Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Jet

10 Juli 2013 | Nederland, Ootmarsum

Dagafstand: 77 km
Aankomst: Ootmarsum
Totale afstand: 1087 km

Joh, wat hebben wij vandaag misgerekend, echt niet normaal. We dachten dat Ootmarsum rond de 45km zou zijn. Hoe we aan dat getal gekomen zijn weten we niet meer!
We hadden op de garmin en het route overzicht gezien dat onze etappe vandaag een stuk door Duitsland ging. Maar konden niet zien waar precies!
We hadden gisteren wat plannen zitten maken, doen we altijd voor de dag erop. Dus toen gingen wij ervan uit dat Ootmarsum rond de 45 km zou zijn!

Ik had Ootmarsum in onze route opgenomen, omdat ik had gehoord dat het een heel mooi kunstenaars dorpje was. En aangezien we toch in de buurt waren dacht ik twee vliegen in een klap!
Maar 45 km fietsen vond ik zelfs te weinig als dagafstand. Dus hadden we voorgenomen een break in Ootmarsum te nemen en dan door te fietsen naar Haaksbergen (was nog 60km).

Maar om kwart voor 2 reden we Ootmarsum pas in. We hadden er 77 km opzitten en ik had het helemaal gehad! We hebben gefietst of ons leven er van afhing!! Het was een rare dag vandaag. We hebben zelfs maar 1 keer gestopt!

Voorafgaande:
Het duurde vanmorgen 20 km voordat we op de route zaten. In eerste instantie had ik de garmin, denk ik, verkeerd in/uitgezoomd! Dus we waren de bekeerde kant uitgegaan. Uiteindelijk zagen we de route lopen en hebben we een aantal kilometer parallel van de route gefietst en hem weer opgepikt

Het is vandaag weer zo'n ontstuimige dag met veel wind, flinke bewolking en regelmatig miezer regen.
Uiteindelijk vonden we pas na 40 km een bakkertje in Duitsland. Daar hebben we lekkere koffie gedronken en een heerlijk stukje tiramissu taart gegeten. Wij leren het ook nooit, haha

Tot nu toe is dit de minst mooie route, maar ja it's that's all in the route...
Doordat ik de route totaal verkeerd had ingeschat leek het net of er geen eind aan kwam. Ik had gewoon niet mijn dag.
Met Frank ging het gewoon goed. Maar ik zei, we stoppen mooi en we blijven hier. Dit was ook oorspronkelijk ook de planning.

En Ootmarsum is inderdaad een erg mooi dorp. Wij zijn naar het Museum van Ton Schulte geweest, wat heel erg mooi was. Ook andere exposities hebben we gezien! Al bij al hebben wij een heel geslaagde middag om Ootmarsum gehad! En natuurlijk ook heel belangrijk, Frank heeft z'n Tour kunnen zien.

Vanavond eten we Italiaans. Een keer wat anders...

  • 10 Juli 2013 - 21:13

    Albert Van Der Rijt:

    Hoi Frank en Jet,

    Tja dat was vandaag duidelijk anders als gisteren en zelfs motregen.Ik hoop dat die Italiaaan veel goed maakt. Ik kwam straks Cecile en peter tegen in de bossen. Zij zijn weer terug van 3 weken fietsen in Spanje. Het was geweldig geweest
    .Morgen hopelijk een betere dag....na (mot)regen komt zonneschijn!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 59173

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: