Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

14 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Het walvis spotten vanmorgen was echt geweldig. We hebben 3 "Sperm" walvissen (zo heten ze) gezien en 'n heleboel dolfijnen en 'n paar zeehonden! De dolfijnen zwommen gewoon met onze boot mee! Dit was zo gaaf!

Over die walvis, als je bedenkt dat zo'n mega walvis maar 1 keer in grofweg 40 min naar boven komt. En dan nog maar voor 5/6 minuten. Dan is het echt super als je zo'n grote vis boven water ziet. De gids vertelde ons dat een mens maar 20% van de ingeademde zuurstof verbruikt. En een walvis verbruikt 90%! Dat is een van de redenen, waarom ze zolang onder water kunnen blijven! De walvis maakte ook zo'n typische beweging als ie weer onder water gaat. Ik heb hier foto's van genomen, echt mooi om te zien. Op het einde zie je z'n grote staart!

Rond half 12 reden we aan naar Christchurch (190 km) rijden. We kwamen er rond 3u aan. We hadden weer snel een camping gevonden. Daarna gingen we op de fiets weer de boel verkennen. Het was wel erg confronterend om door Christchurch te fietsen. Deze stad ligt nog grotendeels in puin, omdat er in 2010 en 2011 een aardbeving heeft plaatsgevonden. Echt heftig om te zien. Het centrum ligt grotendeels nog in puin. Ze zijn flink bezig om de stad te herbouwen.

Vandaag hebben we meteen weer plannen gemaakt voor de komende 2 dagen, niet te ver, haha

Het was vandaag lekker zonnig, lijkt op een zonnige voorjaarsdag in Nederland. Rond de 18 graden. Nu, in de namiddag en avond is het weer flink aan het afkoelen. Het is nu 7u in de avond. We zitten nog buiten met een lange broek en 'm dikke trui... Het is koud voor de tijd van het jaar, zeggen ze hier...
Dadelijk lekker koken en morgen weer een nieuwe dag....

• 14 Januari 2014 - 18:12

Irma:

Wat een belevenis zeg. Geweldig xx