Rondreis Chili - Reisverslag uit La Serena, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis Chili - Reisverslag uit La Serena, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis Chili

Blijf op de hoogte en volg Jet

21 Februari 2015 | Chili, La Serena

Vandaag een heerlijke relaxte dag gehad. Het was licht bewolkt en daarbij het zonnetje. Niet zo heet, daarom heerlijk weer om te gaan fietsen. Dat hebben we dus ook gedaan. We zijn naar Coquimbo gefietst. Een dorpje verderop (16km). We konden helemaal langs hef strand fietsen, heerlijk. Het Is maar goed dat we ervaren fietsers zijn, want het kan hier behoorlijk chaotisch zijn met al die auto's, echt verschrikkelijk!

We hebben echt het idee dat wij een van de weinige Europeanen zijn. Je hoort hier alleen maar Spaans.

Het is mooi om te zien dat bevolking pas rond 4u naar het strand gaat. Dan zie je hele gezinnen naar het strand gaan met heel hun huisraad!

Rond 7u hebben we de fietsen ingeleverd. Daarna hebben we gelachen. Ik was mijn vergroot spiegeltje vergeten. Dus wij bij een drogist binnen. Ik op m'n beste Spaans / Engels uitgelegd wat ik zocht. Ook nog wat gebarentaal erbij gebruikt. Al bij al was er zo'n oudere mevrouw met een rollator die wist wel wat ik bedoelde en waar ik zo'n spiegeltje kon halen. Ze zei, kom maar mee. Wij met die mevrouw op pad. Ze liep me toch 'n partij hard met die rollator. En ze bleef maar tegen mij praten. Tja ik kan nu wel een beetje Spaans, maar dat is dan ook echt maar een beetje. Ik snapte er maar weinig van, ik zei alleen maar si si! Frank kon haar haast niet bijhouden. We zijn verschillende Chinese winkels binnen gegaan. En ja hoor, uiteindelijk hadden we het spiegeltje gevonden. Ik heb er ook maar een voor haar gekocht, haha

Het is zo mooi om te zien dat er hier in La Serena volop activiteiten zijn op grote plein in centrum. Dat was gisterenavond ook en vanmiddag weer. Van straattheater, tot volksdansen, tango, kunstenaars er valt hier van alles te beleven! Wij vinden het hier heerlijk vertoeven een van de mooiste steden die we tot nu toe hebben gezien