Rondreis Chili - Reisverslag uit Pisco Elqui, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis Chili - Reisverslag uit Pisco Elqui, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis Chili

Blijf op de hoogte en volg Jet

19 Februari 2015 | Chili, Pisco Elqui

Vandaag gaan we weer reizen. We vinden het wel fijn weg te gaan uit dit stoffig stadje. Ongelofelijk dat mensen hier zo midden in de woestijn willen wonen. In deze stad zijn maar een paar geasfalteerde wegen. De rest zijn hele smalle zandstraatjes. En daar moeten al die grote toeristenbussen doorheen! Echt m'n petje af voor die chauffeurs. Daarbij is het hier echt heel warm. Iedereen zoekt de schaduw op. Wordt ook geadviseerd, omdat je hier en op hoogte zit en de ozonlaag erg dun is. Het was wel een super leuke ervaring die we nooit meer vergeten!

Om kwart over 10 haalde de pick-up service van het vliegveld ons op. Onze vlucht ging mooi op tijd. Maar toen ging het mis!
Wat zijn wij toch een stel reizigers. Vanuit Nederland hadden we geboekt dat we vandaag in Elqui Domos gingen slapen. Daar zou de mooiste sterrenhemel ever zijn. Frank had in de lonely planet gelezen dat het zo'n 3,5 km van La Serena zou afliggen.

We waren lekker al om 3u in La Serena. Frank zou op de koffers wachten en ik zou het transport gaan regelen. Zeg ik zo mooi tegen zo'n mevrouw, hebben jullie een gecombineerde taxi naar Elqui Domos. Zegt die mevrouw nee die is er niet. Maar ik kan wel een taxi regelen. Kost omgerekend €230,-. Ik zeg dat kan niet, het is maar 3,5 km van La Serena. Die rit kostte €16,--. Zegt ze, maar het is dik 130 km. Ik zeg dat kan niet. Toen kwam Frank met de koffers en de lonely planet en toen zagen we dat ze gelijk had. Dus zeiden we dan gaan we met de bus! Toen de taxi ons naar de busstation bracht zei hij dat hij het wel voor €165 wilde doen. Maar wij zeiden, breng ons maar mooi naar het busstation.

Wat blijkt uiteindelijk, we hebben gewoon niet goed gekeken. Die Elqui Domos ligt inderdaad in de bergen in Elqui Valley. Wij zijn naar het busstation gegaan en hebben daar voor €10 tickets gekocht. Dit hoort allemaal. We zijn rond vijf uur vertrokken naar onze Domos, haha
Ja, je moet er wat voor hebben om in een soort chique tent te slapen met een "gat" in het dak, haha

In La Serena was het zwaar bewolkt en 18 graden. Toen we richting de Elqui Valley reden begon het zonnetje te schijnen. Zo mooi om te zien dat we hier al echt in een wijngebied zitten. Er zijn hier veel wijngaarden. Het ene moment heb je hoge rotsen met cactussen dan heb je weer een wijngaard. Het is hier ook weer erg mooi

Toen we in Pisco Elqui (daar was onze Domos) waren zei onze buschauffeur, blijf maar lekker zitten. Dus wij dachten hij brengt ons naar onze Domos. Wij kei blij. Dus niet. Op enig moment dropte onze buschauffeur ons. Hij zei, als je hier rechtdoor loopt kom je bij de Elqui Domo uit. Dus wij aan de wandel, maar daar leek geen eind aan te komen. Op enig moment heb ik een auto aangehouden. Het bleek een gezin uit Santiago te zijn. Die wilden ons wel wegbrengen. Dat was maar goed ook, want het was nog een klere eind lopen, haha

Uiteindelijk kwamen we dus om 19.30u in onze Domos aan. De tent ziet er gelikt uit. Maar we hebben een probleem. Het bewolkt en daardoor zien we weinig sterren. Als alternatief hebben we maar 'n fles wijn gedronken!

Adios

• 19 Februari 2015 - 08:10

Renee:

Wat kun je er weer een positieve draai aan geven jet. Complimenten!!