Rondreis Chili - Reisverslag uit Iquique, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis Chili - Reisverslag uit Iquique, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis Chili

Blijf op de hoogte en volg Jet

11 Februari 2015 | Chili, Iquique

Vanmorgen zijn we naar ons nieuwe hotel in het centrum gegaan. Het is daar erg levendig en leuk om te vertoeven. Ook hebben we voor woensdagavond een toer naar Hummerstone geboekt (is een spookstadje in de woestijn). Het leek ons leuk om 's avonds te gaan. Overdag is het hier erg warm.

Daarna zijn we op zoek gegaan naar een grote mall. Volgens de lonely planet is hier. Wij bij de receptie nagevraagd waar ie was. En wij denken, lopen we daar mooi "effe" naar toe. Wij vinden nou eenmaal dat we alles moeten lopen. Sjouwen we in de hitte door de buitenwijken van Iquique. Dit is echt 'n andere wereld, wat 'n armoede. Na wat gezoek komen we na 'n uur lopen bij de mall aan. Bleek het 'n soort overdekte markt te zijn met "heeeeel" veel winkeltjes. De terugweg zijn we met 'n soort bus/taxi (er zaten 2 Argentijnse meisjes bij) naar ons hotel gegaan. Omgerekend kostte de rit nog geen twee euro!

Het is zo grappig om te zien dat iedereen mij hier in het Spaans aanspreekt. Ze zijn dan ook erg verbaasd als ik zeg "Yo vivo in Hollanda"! Ik heb niet voor niets Spaanse les gehad, haha

Vanavond dachten we zo mooi, we gaan alvast de bustickets regelen voor donderdag, want dan vertrekken wij naar Atacama. We dachten rond 9.00u te vertrekken, want dan zijn we mooi in de namiddag daar.
Dat verliep toch iets anders. Er vertrekt maar 1 bus en die gaat om 8u. De bus gaat niet naar Atacama maar naar Calama. Een dorpje verderop. Daar komen we rond 2u aan. Dan vertrekken we om kwart over 5 met de bus naar Atacama! Maar goed dat we op tijd geboekt hebben!

Morgen gaan we overdag fietsen!

Adios