Rondreis Chili - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis Chili - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis Chili

Blijf op de hoogte en volg Jet

07 Februari 2015 | Chili, Valparaíso

Vandaag is onze Frank jarig. De reden dat wij hier in Chili zijn! Goed smoesje hè....

Vandaag was het voor de eerste keer bewolkt sinds wij Chili zijn. Tevens was het onze laatste lesdag in Santiago. Ook deze laatste lesdag weer veel Spaans gepraat en informatie opgepikt. Maar we merken wel dat 3 dagen 6u les erg veel is.

De mevrouw van de administratie vroeg aan mij hoe ik de cursus ervaren had. Ik heb gezegd dat je voor zo'n crash cursus wel enige kennis van de Spaanse taal moet hebben. Anders denk ik dat heel veel informatie langs je heen gaat.

Ze smijten allemaal met werkwoorden en vervoegingen. Het is meteen volle bak. Zoals ik al aangaf spreekt Frank een woordje Frans en heeft hij een beetje kennis van Spaanse woorden. Terwijl ik behoorlijk wat woordjes ken, maar er geen zin van kan maken. Daardoor waren wij een ideaal koppel. Frank die de woorden beter uitsprak en wat zinnetjes maakte vanuit het Frans/Spaans. En ik die een heleboel woorden/vervoegingen kende! Al bij al was het een geslaagde onderneming.

Na de les hebben we de metro genomen naar het busstation. En zijn we afgereisd naar Valparaiso
Om half 6 waren we daar. We werden opgewacht door Ariane (onze Spaanse lerares hier). Daar gaan we na het eten de stad mee in.

Nadat we ons hadden opgefrist heb ik op tripadvisor gekeken waar we lekker konden gaan eten. Ik had een leuk restaurantje gevonden in de buurt. Dus wij er naar toe. Bleek dat we met een lift d'n berg op moesten. Valparaiso ligt als het ware tegen een berg aan. Zo grappig om in een soort kabelbaantje uit 1883 omhoog te gaan, echt geweldig

Het restaurant dat we hebben gekozen is super leuk. We zitten hier op een terras met uitzicht op zee. Echt 'n feestje. De wijn en het eten zijn heerlijk. Ik heb voor Frank als zijnde verrassing een heerlijk chocolade dessert geregeld!! Dit was hele mooie manier om Frank z'n verjaardag te vieren!

Zometeen gaan we met Ariane de kroegen in Valparaiso verkennen..,

Os: Oh, wij zijn zo erg. Binnen 'n minuut weet iedereen dat wij 3 dagen Spaans hebben gestudeerd, haha

• 07 Februari 2015 - 09:13

Jolanda En Geert:

Hey Frank! Proficiat he!!!en dat met Jet en chocolade! Mooie verhalen....wij ook want we hebben Bernhardstraat 45 gekocht. Maandag naar Ronnie snep. Om hypotheek te regelen. 150.000 euro!!!! Te gek he......proost xxxxxxxx Jolanda en geert

• 07 Februari 2015 - 09:38

Ans Kersten:

Hallo jet en Frank

allereerst Frank nog proficiat met je verjaardag!!!!!!
    Ja n goei smoesje om je verjaardag te ontwijken.
    Maar we lezen weer dat jullie n leuke reis hebben!!!!
    Het blijft leuk om jullie verslagen te lezen.
    We beginnen er gewend aan te raken!!!!
    Nog een goede reis en lekker genieten.
    Hier is het koud en nat!!!!!

Groetjes Lamber en Ans

• 07 Februari 2015 - 10:00

Marie-José:

Geen betere manier om je verjaardag te vieren! Chocolade en een mooie omgeving !!! Van harte

• 07 Februari 2015 - 11:54

Albert:

Ha die Frank....KEI proficiat met je verjaardag en Jet jij proficiat met jouw Frankie!

• 07 Februari 2015 - 12:26

Jeanne En Piet Deckers:

van harte proficiat en nog een fijne vakantie jeanne en piet

• 08 Februari 2015 - 09:44

Elly:

Frank nog heel hartelijk gefeliciteerd en geniet ze daar verder,
    groetjes Ebo en Elly