Rondreis Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

02 Maart 2015 | Chili, Santiago de Chile

Vanmorgen op tijd op pad. We zijn blij dat we dit hotel kunnen verlaten. We hebben besloten om op de terugweg naar Santiago toch nog even de Casablanca Valley te bezoeken. Eerst zijn we naar het dorpje Casablanca gereden. Daar was verder weinig te doen. Iemand adviseerde ons naar wijnhuis Indomita te gaan. Dit wijnhuis grensde aan de snelweg. Van een afstand is het echt zo'n Hollywood achtig glamoureus wijnhuis. We waren te laat voor de rondleiding. Dus hebben we lekker buiten gezeten en geluncht! Op enig moment loop ik door de wijnwinkel naar de wc. Zie ik daar tot mijn verbazing een doos wijn staan met het Sligro logo! Blijkt dat dit wijnhuis ook daar levert. We hebben 'm zelfs bij ons in de kelder liggen. Het moet niet gekker worden!

Daarna zijn we naar het vliegveld gereden, hebben onze huurwagen ingeleverd en hebben ingecheckt bij ons hotel. Morgen om 12.50u vertrekt ons vliegtuig naar Amsterdam!

Aan het eind van onze vakantie evalueren Frank en ik altijd onze reis. Wat vonden we leuk aan Chili en wat minder.

Een ding is zeker. De Chilenen zijn erg aardig. Wie je ook aanspreekt. Ze zijn behulpzaam, hebben vaak een big smile, maken snel een praatje met je, alleen praten ze jammer genoeg zo verdomd snel, haha

De prijs / kwaliteit is meestal niet
in verhouding. Met name de slaapgelegenheden. Ze hanteren hier dezelfde prijzen als Nederland. Ook is ons opgevallen dat Chili nog maar weinig tradities heeft, zoals Peru en Ecuador. Het is veel meer westers.

Wel grappig om te zien dat een Chileen overal geld in ziet. Wat ik al eerder heb aangegeven. Ze vermaken voor een "tip" bestuurders als ze voor een rood licht staan. Overal staan standjes en liggen er kleedjes waar ze hun waar uitstallen en verkopen. Wij reden vandaag door Valparioso. Aan de ene kant van de weg was er markt. Aan de anderen kant lagen trottoirs vol met spullen die men wil verkopen. Van zelfgemaakt eten, sjaaltjes, sieraden etc.
Ze staan op het strand te muziek te maken, op parkeerterreinen staan ze het verkeer te regelen, echt ze doen van alles om aan geld te komen.
Wat wij gisteren zagen sloeg alles. Wij liepen vrijdag langs een betonnen brugreling langs het strand. Bij die brugreling stond een mini trapje, omdat men daar vaak overeen klom om naar het strand te gaan. Zien we gisteren een man bij dat trapje staan met een geld bakje. Hielp hij mensen op dat stomme trapje, haha

We waren erg verbaasd dat er zoveel Chilenen rondlopen met overgewicht. Echt niet normaal. Veel ouderen maar ook veel jeugd en kinderen. Was gewoon heel opvallend om te zien. Oriana, onze lerares in Valparaiso zei al tegen ons, je ziet Chilenen altijd eten. Daar heeft ze echt gelijk in. En je kunt hier ook heerlijk eten en wijn drinken. Maar dat zal niemand verbazen, haha

En al die daklozen, dat went ook nooit. Ook veel jonge mensen die je 's morgens slapend aantreft in het park of op 'n bankje. En al die zwerfhonden. Er waren erbij die er gezond uitzagen. Maar ook veel met schurft, kale plekken, ontstekingen etc. Ook dat went niet!

Het Noorden van Chili was echt het hoogtepunt van onze reis. Het was er prachtig. Het was heel apart om in San Pedro de Atacama te verblijven. Is zo'n stoffige stad. De natuur daar was schitterend. Echt die woestijn, de hoogvlaktes, die meren en Geysers en dat op zulke hoogtes, waren op z'n zachts gezegd indrukwekkend.
Ook de steden die we bezocht hebben waren erg leuk. De Elqui Valley, La Serena, Colchagua Valley, en nog meer waren echt top.

We kijken ook erg leuk terug op onze Spaanse les. We hebben er veel van opgestoken. En zijn er tijdens onze reis toch veel mee bezig geweest. We hebben ook veel gelachen tijdens het oefenen.

Al bij al een super mooie reis om nooit te vergeten