Rondreis Chili - Reisverslag uit Viña del Mar, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis Chili - Reisverslag uit Viña del Mar, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis Chili

Blijf op de hoogte en volg Jet

01 Maart 2015 | Chili, Viña del Mar

Vrijdag hebben we geshopt, haha. Er valt hier echt niets te shoppen. Maar we hebben in ieder geval downtown center doorgesjouwd. Is echt heel iets anders dan Veghel of Den Bosch.

In de namiddag hebben we weer eens tripadvisor restaurantje uitgeprobeerd. Ditmaal was het een Belgisch restaurant! Aan de buitenkant zag het er niet uit, van binnen niet veel beter! We hebben zelfs getwijfeld of we wel naar binnen zouden gaan. Maar wat kan je jezelf toch ooit vergissen.

De vrouw des huizes, tevens kokkin, kwam even met ons kennis maken. Zij sprak Nederlands. Zij, haar man en hun zoon zijn in 1994 naar Vina del Mar gegaan. Zij was onderwijzeres en hij was dierenarts. Maar ze wilden een ander leven! Haar man is inmiddels 1999 overleden. Ze runt nu samen met haar zoon dit restaurant. Ze hebben geen kaart. Alleen een schoolbord met gerechten. En we hebben toch een partij lekker gegeten.

Daarna hebben we lekker gewandeld over de boulevard, het was heerlijk weer. Het stikt hier van de kraampjes met van allerhande zooi!

--–-------------

Vandaag zijn we lekker naar Valparaiso gewandeld, ongeveer 20 km op en neer! Nou ja lekker, het was zwaar maar we hebben het toch gedaan! In Valparaiso hebben we heerlijk geluncht in het restaurant waar we 3 weken geleden ook gegeten hebben. In totaal hebben we er 4u over gedaan! Daarna waren we moe maar wel voldaan! Het was vandaag een beetje bewolkt weer. Wel fijn weer voor een wandeling

Vanavond zijn we nog even de stad in! Er is hier van alles te doen, maar je moet overal kaartjes voor hebben. Vandaag zagen we onderweg dat er ook tv opnamen werden gemaakt. Dit is schijnbaar een groots internationaal Chileens festival. Het is ook erg druk in de stad.

Even een notitie, wij hebben een waardeloos hotel. We zijn blij dat we in Vina del Mar een bed hebben, dat wel Maar dit is echt niets. We hebben een klein bed, de badkamer gaat wel. Alleen ligt er oude vloerbedekking in (ligt in heel het hotel)! Het is hier erg gehorig. En het ontbijt is waardeloos. En het ergste van alles vind ik dat er vlekken in de vloerbedekking zitten die lijken op braaksel! Echt vies om te zien!

Morgen gaan we in de loop van de dag naar Santiago. We hebben een hotel geboekt in de buurt van het vliegveld en maandag weer lekker naar huis.
Wij vinden het altijd lekker om te gaan maar ook om weer naar huis te gaan !

Slaap lekker

• 01 Maart 2015 - 08:16

Renee:

Hoi jet en frank. Het zit er weer bijna op. Wat gaat dat toch snel. Het was ook weer geweldig om mee te reizen met jullie. Straks ga ik even naar de afzakkerij en volgend week verwacht ik jullie daar weer

• 01 Maart 2015 - 08:19

Daar weer te zien!!

• 01 Maart 2015 - 08:21

Renee:

Stom. Ik type een heel verhaal maar die verdwijnt grotendeels. Pfff

• 01 Maart 2015 - 20:45

Albert:

Frank en Jet een goede reis terug naar ons natte kikkerlandje!!