Poitiers - Nanteuil-en-Vallee - Reisverslag uit Nanteuil-en-Vallée, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Poitiers - Nanteuil-en-Vallee - Reisverslag uit Nanteuil-en-Vallée, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Poitiers - Nanteuil-en-Vallee

Blijf op de hoogte en volg Jet

21 September 2014 | Frankrijk, Nanteuil-en-Vallée

Dag 13, Nanteuil-en-Vallee, 83 km
Totaal 1076 km

Vanmorgen was het erg mistig toen we vertrokken en die mist heeft er tot dik 11 uur gehangen. Daarna trok de ie weg en rond 2u kwam het zonnetje. Wat is de wereld toch klein als je in de mist fietst!

Even nog 'n paar anekdotes over gisterenavond.
Ik heb zo gelachen met Frank. We waren bij een restaurantje gaan eten tegenover ons hotel, want het regende de hele tijd. Loopt daar zo'n pittige gastvrouw rond te sjeesen. Ook liep er zo'n Franse patron rond. Zegt Frank zo mooi tegen die man op z'n beste Frans. Volgens mijn zijn jullie een stel. Toen antwoordde die man, "maar eigenlijk vind ik mannen leuk", haha

Het was een flinke klim om uit Poitiers te komen. Daarna was de etappe glooiend. Rond de middag vonden we pas een plekje waar we koffie konden drinken. We zijn door diverse dorpjes gekomen, maar er zat niets of het was gesloten. We hadden wel bij de bakker zo'n soort ronde croissant, met krenten en custard pudding gekocht. Daar waren we verdomd blij mee.

Uiteindelijk kwamen we rond half 1, aan in Charroux. We hadden er toen al 60 km opzitten. Daar hebben we lekker geluncht. Daarna was het nog een nog een goeie 20 km voordat we om 3u in het pittoreske dorpje Nanteuil-de-Vallee aankwamen. We slapen vannacht in een chambre du table. Dat wil zeggen dat we hier eten. De gastvrouw hier was super aardig.

Na het douchen zijn we even het stadje ingelopen. Het is een hartstikke leuk dorpje met een mooi abdij.

Toen we daarna in de tuin 'n wijntje aan het drinken waren kwamen 2 Engelse stellen binnen. Dat wordt dus een Engelstalige avond.
Wij zaten lekker in het zonnetje op 'n soort bordes. Zij zaten beneden in de tuin lekkere chips te eten, lekker van die ribbel chips. Als je honger hebt hoor je zo goed op een afstand als mensen chips zitten te eten, haha

Vanavond gezellig met z'n allen zitten eten. Nu lekker slapen