Vendome - Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Vendome - Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Vendome - Tours

Blijf op de hoogte en volg Jet

18 September 2014 | Frankrijk, Tours

Dag 10, Tours, 81 km
Totaal 862 km

Wat 'n dag was het vandaag. Het begon vanmorgen toen we wilden aanfietsen het regende! In eerste instantie wilden we om half 9 gaan. Maar aangezien we vandaag maar 70 km hoefden te fietsen dachten we, dan wachten we nog even misschien stopt het. Wij een half uur gewacht en gekeken naar de weersvooruitzichten maar die waren dus regenachtig. Wij om 9u op de fiets.

Krijgen we na ongeveer 4 km op de route een wegversperring (route barree)! We konden er onmogelijk langs. Dus wij terug en proberen op een andere route op de route te komen. Deze Garmin is op zich wel fijn, want hij berekend direct een nieuwe route. Maar als die je ook weer terugbrengt naar de wegversperring dan werkt het niet!
Om een lang verhaal kort te maken, we hebben nogal wat extra kilometers in de regen moeten fietsen (waren echt zeiknat) om terug te komen op de route en dat in een glooiend landschap.

Tegen half 11 werd het droog. Na 27 km, 2 uur gefietst te hebben zijn we koffie gaan drinken in Prunay-Cassereau. Dat was de eerste stop die we tegenkwamen.
Daarna zijn we nog 'n keer gestopt in Chateau Renault.

We kwamen vandaag door veel klein dorpjes waar niets te verkrijgen was.

Vanaf Chancay reden we door de wijngaarden. We reden weer door een liefelijk landschap, door de bossen of langs de Loire, echt mooi!

We kwamen uiteindelijk om 4 uur aan in Tours via een geweldig mooi fietspad (6 km) langs de Loire. Het zonnetje scheen lekker het was 'n feestje.

Terwijl vandaag de kilometers maar niet opschoten. Volgens de route zouden we er zo moeten zijn! Uiteindelijk werden het er 81, daar hadden we ons echt niet op ingesteld! Ook Frank z'n fietsband ging kapot. Het was echt zo'n onvoorstelbare dag.

Tours is hartstikke mooi. We konden redelijk makkelijk een hotelletje vinden. We hebben ons snel opgeknapt en toen de stad in gegaan. Je kunt wel merken dat Tours een studenten stad is. Ik denk dat er 'n soort introductie week was, want er liepen zoveel jongeren.

Ook hier hebben we de Kathedraal bezocht. Er stond een mega groot orgel, echt mooi om te zien. Er zat iemand orgel te spelen, wat 'n geluid komt er uit zo'n ding.

Voor Santiago gangers is Tours een soort vertrek/verzamelpunt voor Europa!!

Nou ons eerste boekje zit erop. Morgen gaan we aan ons tweede beginnen. Straks lekker eten en wederom op tijd naar bed!

• 18 September 2014 - 19:24

Irma:

Heey wat heerlijk voor jou Jet ... Tours... Van alles te beleven en te zien.. Geniet ervan

• 19 September 2014 - 07:31

Jacomijn:

erg leuk ook jullie verhalen en avonturen weer te lezen. heel veel succes en plezier nog.

liefs jacomijn

• 19 September 2014 - 08:11

Renee:

Met alle 'ups en downs' is het weer heerlijk om te volgen.

• 19 September 2014 - 11:57

Berdien:

Al bijna 900 kilometer in 10 dagen gefietst.......knap hoor. Niet vergeten onderweg ook te genieten hé!!