Tournai - Banteux - Reisverslag uit Banteux, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Tournai - Banteux - Reisverslag uit Banteux, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Tournai - Banteux

Blijf op de hoogte en volg Jet

12 September 2014 | Frankrijk, Banteux

Dag 4, Banteux, 85 km
Totaal 362 km

Vanmorgen, wat ik toch ben ik toch een lelijk ding!!
Toen we gisteren bij ons hotel aankwamen zei de receptionist tegen Frank dat de kamerprijs excl. ontbijt was. Aangezien onze kamer echt niets voorstelde zei ik vanmorgen tegen Frank. Ik ga wel betalen en ik doe net of ik dat niet wist. De receptionist zei dus opnieuw dat het excl. ontbijt was. Dus ik zeg op m'n beste Frans "was included". Vraagt die man, bij welke touroperator wij hebben geboekt. Ik zeg geen touroperator, wij gaan naar Santiago. Zegt de receptionist uiteindelijk, oke.
En we hoefden niets extra voor het ontbijt te betalen!!

Om half 9 gingen we op pad. De eerste 15 km fietsten we op 'n prachtig fietspad langs de Schelde. Het was wel chilli maar het zonnetje stond er wel.

In Rumegies (20), waar we eigenlijk zouden slapen, gingen we de grens over naar Frankrijk.

Rond de 30 km hebben we een stop gemaakt bij Foret Domaine de Marchiennes, klinkt heel wat, maar is gewoon net als bij de Maashorst, haha

Frank en ik zijn helemaal happy, want we hebben zo'n geluk met het weer. Vandaag voor de eerste keer in korte broek en shirt met korte mouwen gefietst. Het is lekker zonnig en er staat een pittig windje maar die hebben we veelal in de rug! We fietsen tussen de landerijen. Het is een glooiende route met een aantal kleine klimmetjes. Overal staat er mais.
Nadat we er 68 km hebben opzitten zijn we gaan lunchen in Cambrai, 'n lekkere "plates du jours".

Aangezien in deze omgeving weinig slaapplekken zijn hebben we in Banteux een Chambre d'hote geboekt 85 km. Het blijkt een grote herenboerderij te zijn in de middle of nowhere.

Vragen we bij aankomst aan de vrouw des huizes of ze een lekkere wijn voor ons heeft. Ze hield ons een beetje af, ze had geen vergunning en we moesten maar wachten op haar man. Komt uiteindelijk zo'n popi jopie Fransman naar ons, blijkt dat ie z'n kelder heeft vol liggen. Hij zegt dat ie een wijnkenner is. En inderdaad we kregen echt een lekkere witte wijn! Ik zal maar niet zeggen wat ie daarna heeft gezegd en heeft gedaan.... Die man spoorde niet helemaal, was nogal gecharmeerd van zichzelf!

Tegenover de boerderij is een gril restaurant, daar hebben we net heerlijk gegeten. Ik had een eende filet en Frank 'n lekkere bief.

Morgen weer een lange tocht voor de boeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Banteux

Fietsreis Santiago

Fietsreis Santiago

Recente Reisverslagen:

27 September 2014

Saint Jean Pied du Port

26 September 2014

Dax - St. Jean Pied du Port

25 September 2014

Moustey - Dax

24 September 2014

Saint Emilion - Moustey

23 September 2014

Aubeterre-Sur-Dronne - Saint Emilion
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 59202

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: