Van Hoogstraten naar Aalst - Reisverslag uit Aalst, België van Jet Linden - WaarBenJij.nu Van Hoogstraten naar Aalst - Reisverslag uit Aalst, België van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Van Hoogstraten naar Aalst

Blijf op de hoogte en volg Jet

10 September 2014 | België, Aalst

Dag 2, Aalst, 102 km
Totaal 190,5 km

Vanmorgen gingen we na een heerlijk ontbijt om half 9 op pad. Het is weer een beetje fris. Dus hebben we ons warmer aangekleed. De wind stond gunstig, we hadden wind in de rug.

Ik heb de Garmin van Arie en Irma mogen lenen. Wat 'n feestje... Als je bv zoals gisteren afwijkt van de route om een slaapplek te vinden. Navigeert de Garmin ons zo naar de oorspronkelijke route. Wat een gemak buiten dat oude ding van mij, dat was toch altijd een gedoe.
Toch rijden we ook met deze Garmin regelmatig verkeerd. Soms zijn de situaties erg verwarrend, haha

Vanaf Lier hebben we via een voormalig Jaagpad langs de rivier Nete gefietst naar Mechelen (65 km) daar hebben we op de grote markt geluncht.
Via de Leirekensroute (oude spoorbaan) zijn we naar Aalst gefietst.

Vandaag waren de eerste tekenen van SdeC te zien. Bij het dorpje Opwijk stond een stenen zuil van SdeC. Vanaf deze zuil moeten de lopers nog 2000 km!

Rond half 6 waren we in Aalst. We hebben vandaag 'n aantal keren verkeerd gefietst en nogal eens 'n keer gestopt. Uiteindelijk 102 km gefietst.
We hadden best snel een slaapplek gevonden in Aalst, maar.....
Het hotel zag er een beetje oud-sjiek uit, nou ja.... Maar het appartement dat ze ons aanboden was echt helemaal niks. Ik zei tegen onze Frank, ik ga niet slapen onder dat synthetisch dekbed. Uiteindelijk onze fietsen weer uit de garage gehaald en weer bepakt. En weer op pad. Nu slapen we in een lekker schoon bedje.

We hebben net het mooie oude centrum van Aalst bekeken en gaan zometeen lekker pitten...

Doei

• 10 September 2014 - 21:27

Bert Vissers :

Het is leuk om je verslagen te lezen Jet .
    Wij hebben de tocht in 2008 gedaan .
    Het was een hele mooie tocht wij zijn via Lourdes gegaan.
    Nog heel veel plezier met z'n tweetjes en een hele goede reis.

• 11 September 2014 - 13:50

Berdien:

Hoi Jet en Frank,
    Zo te lezen zijn jullie goed begonnen. Heel veel plezier en geniet van al het moois dat je onderweg tegenkomt. Kijk uit naar je volgende verslagen Jet!

• 11 September 2014 - 20:26

Stef En Hannie:

mooi dat jullie weer aan het fietsen zijn
    we blijven jullie volgen en genieten met jullie mee

groet hannie en stef