Een heerlijk weekendje La Serena - Reisverslag uit Colchagua, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Een heerlijk weekendje La Serena - Reisverslag uit Colchagua, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Een heerlijk weekendje La Serena

Blijf op de hoogte en volg Jet

24 Februari 2015 | Chili, Colchagua

Zaterdag zijn we de hele morgen bezig geweest om een huurwagen te regelen voor maandag. In La Serena geen wagen te krijgen met navigatie. En dat willen echt. Wij naar het vliegveld van La Serena gegaan. Ook daar was weinig tot niets te verkrijgen. Alleen zo'n mega grote truck, daar stikt het hier van! We hebben uiteindelijk voor maandag een huurwagen kunnen reserveren voor Santiago. Ook hebben we voor maandagochtend een busticket gekocht voor Santiago. Is wel 6u bussen! Dus maandag wordt weer een reisdag!

De rest van de dag hebben we lekker gerelaxt en wat Spaans geoefend. Echt grappig om er zo samen mee bezig te zijn.

Zondag hadden we weer fietsen gehuurd. Het is lekker zonnig weer. Heerlijk fietsweer.
Het is zo grappig om te zien dat in Chili jonge mensen het verkeer entertainen als het verkeerslicht op rood staat. Dat gebeurde ook al in Santiago en in Valparaiso. Zodra het verkeerslicht op rood staat, gaan ze op straat staan te dansen, jongleren met kegels, clowns etc. Je kunt zo gek niet bedenken. Als het licht dan groen wordt gaan ze met de pet rond.

Wat ook apart is aan Chili zijn de vele zwerfhonden. We hebben ze in alle steden gezien. De honden zelf zijn hartstikke lief. De plaatselijke bevolking zorgt ervoor dat ze eten krijgen, maar ze hebben geen baasje. Er zijn er bij die zo schattig zijn, dat je ze zo zou willen meenemen!

In de namiddag hebben we heerlijk bij een visrestaurant gegeten op het strand! Vandaag was weer een topdag. Ook zo mooi om te zien dat Chilenen pas rond 4u naar het strand gaan en ze liggen er om 7u nog!

Vandaag zijn we weer op pad geweest. We hadden er weer zin in om er op uit te gaan. We gaan onze laatste week in "het wijngebied" van Chili door te brengen. Moet erg mooi zijn. Het wijngebied ligt net onder Santiago. We gaan een bezoek brengen aan de Colchagua Valley en de Casablanca Valley!

Om 9u hebben we de bus genomen. En om drie uur waren we in Santiago. De hele reis is grijs en bewolkt geweest. Toen we richting Santiago gingen werd het steeds warmer. In Santiago was het warm 37 graden. Vanuit de bus terminal hebben we een taxi naar ons verhuurbedrijf genomen. Hun kantoor was in de wijk Costenera, was 20 km verderop.

Toen we bij Hertz aankwamen, zag de receptioniste onze Frank en dacht. Die kan ik niet ik een Suzuki Alto zetten. Dus heeft ze ons een een Hyundai Elantra meegegeven. Om half 5 gingen we op weg naar Santa Cruz.

Om 8u kwamen we hier aan. We zijn op de bonnefooi naar een hostal gereden en die hadden plek!

Straks nog even wat eten!

Adios