Rondreis Chili - Reisverslag uit La Serena, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis Chili - Reisverslag uit La Serena, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis Chili

Blijf op de hoogte en volg Jet

20 Februari 2015 | Chili, La Serena

Het was heel gaaf om in zo'n Domos te slapen. Boven ons bed kon je de tent openritsen, waardoor er een opening ontstond die haast net zo groot was als ons bed. Echt zo grappig om daar onder te liggen. In de Domos was een hele stellage gebouwd waar ons bed op stond. Dus wij lagen echt pal onder dat gat. Echt super leuk!

Ondanks de bewolking stonden er duizenden sterren. Onze Frank zag zelfs een paar vallende sterren. Maar hij heeft ook betere ogen als ik, of het was de wijn of het waren vliegtuigen, haha
Wij vonden wel de sterrenhemel die we in Peru hadden gezien nog steeds het mooiste. Maar toen zaten we ook op 4000 mtr. hoogte! Maar het leuke van deze Domos is. Dat je ieder moment van de nacht de sterren kunt zien! Je moet er wel wat voor over hebben om er te komen. Maar het was zeker de moeite waard geweest. Het is hier wel een stuk kouder dan dat we gewend waren. Vannacht konden we goed onder al die dekens liggen.

Vanmorgen rond 10u vertrokken bij Elqui Domos. Eerst zijn we naar het kerkplein gelopen en daarna de bus genomen. Op enig moment zien we een bus waarop La Serena staat aangegeven. Wij de bus staande gehouden, dat doet hier iedereen. Zegt zo'n jonge chauffeur dat hij over 'n tien minuten terug zou zijn. Onze Frank had haast al de koffers meegegeven. Uiteindelijk stikte het van de bussen die naar La Serena reden. Maar Frank wilde bij die jongeman in de bus, want dat had ie beloofd. En inderdaad korte tijd erna kwam de bus eraan. Dus wij stappen in. Bleek het zo'n lokale bus te zijn die ieder dorpje inging en overal stopte. We hebben er 2,5u over gedaan om in La Serena te komen maar hij bracht ons wel direct naar ons hotel, haha
Terwijl ik had voorgesteld te gaan liften. Was me gisteren goed bevallen!

Ons hotel ligt midden in het centrum, 'n half uur lopen van zee. We hebben vanmiddag besloten om hier tot maandag te blijven. We hebben 2 nachten bijgeboekt. Lekker 'n aantal dagen aan het strand, wat rond fietsen even niet reizen. We gaan dan meteen plannen maken wat we de laatste week gaan doen!

Adios

• 20 Februari 2015 - 14:45

Albert:

Mooi een paar dagen aan het strand. Dan kan Jet wat "bij-kleuren" Het is hier echt koud, nat - morgen hagel- en sneeuwbuien- guur weer!!
    Nog veel plezier.