Rondreis Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis Chili

Blijf op de hoogte en volg Jet

13 Februari 2015 | Chili, San Pedro de Atacama

Vandaag weer vroeg op. We hebben om vijf voor 8 de bus naar San Pedro de Atacama. Jammer genoeg voor ons heeft de bus 'n uur vertraging!
Net voordat wij vertrokken werd een Duits koppel dat naast ons zat te wachten beroofd van hun rugzak met daarin hun waardevolle spullen. Echt zwaar klote.

Achteraf gezien denken wij dat er een afleidingsmanoeuvre was geweest. Een oudere man sprak de Duitser aan of ie zijn sleutel verloren had. Die nam hij daar ter plekke van de grond. Het Duits koppel waren daardoor afgeleid zeiden nee wij missen geen sleutel. Kort daarna merkte de vrouw de vermissing op! Er stond wel een andere rugzak, maar niet die van haar. Politie erbij gehaald, al bij al een hoop ellende

Voor ons ook weer een waarschuwing om goed op onze tas te letten!

De busrit naar Atacama duurde lang en er was niets veel aan. De bus zelf is goed. We zitten in van die vliegtuig stoelen. Alleen het uitzicht is ronduit saai. We zien alleen maar gesteente en van die kleine stoffige dorpjes! Kan ook haast niet anders hier de woestijn (de Dakar rijdt hier ook)

Rond 3 uur waren we in Calama, ook een mijn stadje. Onze bus zou om kwart over 5 gaan. Maar dat geduld hadden we niet meer. Dus het kaatste stuk hebben we een taxi genomen en een jong Engels stel meegenomen

Onze eerste indruk van Atacama is dat het een stoffig toeristische woestijn stadje is.

Morgen gaan we verder kijken!