Rondreis Chili - Reisverslag uit Iquique, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis Chili - Reisverslag uit Iquique, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis Chili

Blijf op de hoogte en volg Jet

10 Februari 2015 | Chili, Iquique

Vanmorgen was het licht bewolkt en warm. Wij te voet naar het centrum van Iquique. Dat was me toch een eind lopen (haast 2u). We hebben veel langs de zee gewandeld. Is natuurlijk niet echt raar, aangezien Chili 4000 km kust heeft.

Tijdens de koffie hebben onze reis voor de komende dagen gepland. Gisterenavond had Frank in een tijdschrift over noord Chili gelezen dat je op een hele speciale manier Atacama kan ontdekken. De website van dat bedrijf was explora Atacama. Het leek ons super leuk. Alleen de kosten voor dit 3 daags verblijf waren extreem hoog. In het arrangement zaten niet alleen 3 overnachtingen maar ook drinken, eten en diverse excursies op hele speciale plekken.

Wij via mail een aanvraag geplaatst. We hoopten dat er door de week ook plaats zou zijn en dat de prijs, als zijnde midweek, lager zou zijn. Wij zouden dan eventueel morgen naar Atacama kunnen vertrekken. Nou er was plek, maar het verblijf bleef even duur. We zeiden zo mooi tegen elkaar, dan laten we het mooi aan ons voorbij gaan.

Nu hebben we besloten om tot donderdag in Iquique te blijven. We hebben meteen voor morgen en woensdag een slaapplek geregeld in het centrum. Het hotel waar wij nu slapen ligt te ver uit het centrum. Nu gaan we de komende dagen Iquique ontdekken.

Laat in de namiddag zijn we, in de hitte weer naar ons hotel gelopen. Achteraf niet echt slim. We waren beiden oververhit. Ach ja, toen we in ons hotel waren hebben we lekker gedoucht en afgekoeld!

Morgenvroeg nemen we mooi de bus of een taxi naar onze nieuwe slaapadres. Ook zo typisch met die hotelkamer kosten. Ik had via tripadvisor gelezen dat het hotel €87 per nacht zou zijn via Booking.com. Vragen wij daar bij de receptioniste de kosten voor een hotelkamer. Zegt ze doodleuk dat we €150 moeten betalen. Ik zeg meteen, mooi niet. Ik heb daar ter plekke via Booking.com 2 nachten geregeld!

We gaan nu lekker slapen. Toch wel vermoeiend een dikke 4u te lopen in deze warmte....

Adios