Rondreis Chili - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis Chili - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis Chili

Blijf op de hoogte en volg Jet

08 Februari 2015 | Chili, Valparaíso

Gisterenavond was super gezellig. Valparaiso is een kei leuk kunstenaars stadje. Overal zijn straatmuzikanten te zien en er zijn diverse kunstenaars. We kwamen langs een plein waar allemaal verschillende artiesten met elkaar zaten te spelen. Ook wordt er op diverse plaatsen de tango gedanst. Het valt ons wel op dat het hier 's-avonds een stuk kouder is dan in Santiago. Komt denk ik, omdat Valparaiso aan zee ligt.

Toen we vanmorgen opstonden was het chilli, zwaar bewolkt en het miezerde een beetje. Om 11u kwam Oriana ons ophalen. Wij gaan met haar Spaans oefenen en de stad verkennen (onderdeel van de cursus). Eerst hebben we in een kleine restaurantje 'n tijdje Spaans geoefend. Daarna zijn we de stad ingegaan.

Valparaiso bestaat uit 2 gedeeltes. Het gebied "El Plan" dat is beneden bij de zee, daar is het commerciële centrum) en de "42 Cerrors" (dat zijn de wijken waar de huizen staan tegen de heuvels)!

De wijk die wij bezochten heeft in 2012 in overleg met de gemeente de huizen laten beschilderen. Echt schitterend. We hebben daar 'n paar uur rondgelopen. En we hebben 'n partij trappen genomen. Voor ons is Valparaiso zo'n andere wereld.

Toen we naar beneden gingen zijn we met bus gegaan. En die buschauffeur reed me toch een partij hard. Hij scheurde als het ware door de smalle straatjes. Uiteindelijk hebben we met Oriana in een Chileens restaurantje gegeten. We aten een typische Chileense schotel. Het was me toch een partij lekker.

Vanavond was er volop muziek. De hele week zijn er allemaal optredens in Valparaiso. Een of ander festival. Op diverse plaatsen staan podia. We hebben op verschillende plekken staan te kijken. Ook waren er professionele tango dansers te zien.
Op enig moment stond er een gitarist op het podium en die speelde alleen met zijn linkerhand speelde (had geen rechterarm) En dat klonk hartstikke goed!

Morgen weer een reisdag. We vliegen dan naar het Noorden van Chili naar Iqueque!

Adios

• 09 Februari 2015 - 15:24

Elsbeth:

mooie foto's hoor. Ik dacht aan schilderen meer zoals in Italie met ieder pand een kleur. Maar het zijn gewoon kunstwerken.

gr