Dax - St. Jean Pied du Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dax - St. Jean Pied du Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dax - St. Jean Pied du Port

Blijf op de hoogte en volg Jet

26 September 2014 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Dag 18, St Jean Pied du Port, 90 km
Totaal 1525 km

Het kan me niet echt loslaten om zo die wandelaars te zien lopen. Da's toch wel iets anders dan fietsen naar Santiago. Je bagage wordt gedragen door je fiets. Je moet die fiets natuurlijk wel omhoog zien te krijgen, maar toch om de bepakking zo op je rug mee te moeten nemen. Diep respect heb ik voor deze camino's (zo heten deze wandelaars)!

Toen we vanmorgen op pad gingen was het mistig en 13 graden. Maar na 'n uurtje begon de zon al te schijnen. Het is weer heerlijk fietsweer! Wat hebben we toch 'n geluk. Om 1u zijn we in St Pallais we hebben er dan 60 km opzitten. Het was vanmorgen veelal glooiend met 'n paar klimmen. Vanmiddag werd het anders. Toen hebben we flink wat kilometers moeten klimmen. En het was me toch 'n partij warm, rond de 28 graden. Het was vandaag wel een van de mooiste etappes!

Om kwart over 4 waren we in St Jean Pied du Port. Dat dorpje is eigenlijk de poort voor Santiago. Daar starten veel Santiago wandelaars. Ook is dit een dorpje waar veel fietsers stoppen. Hier is ook een fietstransport!

En nu heb ik nieuws, wij stoppen!!

Toen wij hier vanmiddag in de chambre d'hote aankwamen zei Frank in een keer tegen mij, Jet ik heb geen zin meer om door te gaan naar Santiago!

Om een lang verhaal kort te maken.
We hadden van te voren de afspraak gemaakt dat als een van de twee het niet meer leuk zou vinden, wij zouden stoppen! Frank is tot de conclusie gekomen dat het genoeg is geweest. We hebben er mooi 1500 km opzitten.
In eerste instantie overvalt het bericht mij. En misschien klinkt het gek. Maar ik vind het helemaal niet erg dat we stoppen. Ik ben eigenlijk wel blij!

Het is niet zo dat we het conditioneel niet aankunnen. We zijn nu sterker en beter dan toen we naar Sevilla gingen. Maar het plezier om zo'n lange tocht weer te maken is er een beetje af. Daarbij komt ook nog dat wij beiden niet voor religieuze overwegingen gingen. Dus dan is de keuze zo gemaakt.

De fietsen gaan met een fietstransport naar huis. En Cas komt morgen hierheen gereden, blijft hier 'n nacht slapen. En dan rijden we zondag weer naar huis!

  • 26 September 2014 - 22:05

    Jacomijn:

    respect, voor de prestatie 1500km, met 1 dag rust. ik vind het super knap, maar ook de beslissing om te stoppen is super stoer!!

  • 27 September 2014 - 00:38

    Jolanda:

    Johhhh jammer want we lezen jullie verhalen graag maar die kun je vanaf het middegaal ook schrijven......WELKOM in veghel. XXX Jolanda en geert

  • 27 September 2014 - 08:26

    Elsbeth:

    Het heet niet voor niets ....vakantie. Vlg keer geen fietsvakantie maar wellicht wielren... Of luier..., lees.... Of familievakantie.
    Tot snel

  • 27 September 2014 - 09:47

    Renee:

    Hoi Jet en Frank. Wat een verrassing! maar wat een goeie afspraak die jullie met elkaar gemaakt hebben.
    En hoe flexibel jullie zijn (en dat op jullie leeftijd! haha geintje) RESPECT!!
    Nou gezellig om jullie binnenkort weer te zien. En niettemin 1500km in de benen is een hele prestatie.
    XXX

  • 27 September 2014 - 10:37

    Cecile:

    "Kei" knap gedaan!! Heel goed dat jullie samen dit besluit hebben genomen. Wel zal ik je prachtige verhalen gaan missen!
    Veel plezier nog in het Franse land en een goeie terugreis,
    x

  • 27 September 2014 - 11:12

    Riet:

    Jet en Frank!
    Een dappere beslissing nemen jullie, maar ik bewonder jullie toch wel om wat jullie aan durv(d)en gaan. Jullie intentie was fietsen, en ik kan me voorstellen dat jullie gaandeweg ontdekt hebben dat de Compostelaganger een andere intentie heeft. Los daar van is het samen onderweg zijn waardevol en een gelegenheid om elkaar te bevragen ook. Knap dat jullie dat samen zo kunnen doen, en je je ook thuis voelt bij deze beslissing!
    Welkom terug in Veghel!
    Riet!

  • 29 September 2014 - 13:59

    Marjo:

    Wat een verrassing! Maar je moet inderdaad doen waar je je goed bij voelt!En terwijl ik net het bericht las, besef ik dat jullie alweer in Nederland zijn! Tot ziens dus!

  • 30 September 2014 - 13:38

    Paul:

    Ik lees nu ook net de kentering, wat een verrassing inderdaad! Jammer ook want ik vond het leuk jullie te volgen. Ook moedig en goed om dit scenario vooraf te hebben besproken. TIP: als je de film "the way" nog niet hebt gezien, moet je die maar eens bekijken. groet Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Fietsreis Santiago

Fietsreis Santiago

Recente Reisverslagen:

27 September 2014

Saint Jean Pied du Port

26 September 2014

Dax - St. Jean Pied du Port

25 September 2014

Moustey - Dax

24 September 2014

Saint Emilion - Moustey

23 September 2014

Aubeterre-Sur-Dronne - Saint Emilion
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 59103

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: