Moustey - Dax - Reisverslag uit Saint-Vincent-de-Paul, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Moustey - Dax - Reisverslag uit Saint-Vincent-de-Paul, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Moustey - Dax

Blijf op de hoogte en volg Jet

25 September 2014 | Frankrijk, Saint-Vincent-de-Paul

Dag 17, Dax, 104 km
Totaal 1435

Vannacht was het voor het eerst echt wat kouder. We konden goed onder de dekens liggen, haha

Vandaag hebben wederom een lange etappe gehad door de streek Les Landes. Op zich wel saai, van die lange stukken rechte weg. Van de andere kant, je kan zo wel je verstand op 0 zetten en het schiet een beetje pop.
Doordat we kilometers lang rechtdoor gaan vergeet ik haast op m'n Garmin te letten. Zo hadden we haast een afslag gemist. Eigenlijk zou er piepje moeten afgaan als er een afslag komt, haha

De temperatuur was vandaag weer heerlijk, wij denken rond de 23 graden. Soms kwam het zonnetje te voorschijn. Met de wind zat het ook wel goed. Er stond een matige wind, maar daar heeft Frank, niet zoveel last van gehad.
Met grote regelmaat hadden we heel slecht wegdek. Echt van die grote gaten. Je moest voortdurend opletten.

We fietsen vandaag weer achter elkaar. Frank voorop en ik sjees er achteraan. Op zich wel rustig, want dan kan je lekker je gedachten laten afdwalen.
Ook vandaag zei ik weer tegen frank. Ik wil best wel n stukje koptrekken hoor, anders voel ik me best wel schuldig. Want achter iemand aan fietsen is echt wel een stuk gemakkelijker dan voorop!
Van de andere kant, als ik niet mee was gegaan naar Santiago. Zou Frank alleen zijn gegaan en dan had hij ook de hele tijd moeten koptrekken, haha
Want laten we even duidelijk zijn, ik zou het nooit in m'n hoofd halen om alleen zo'n lange fietstocht te gaan doen!!

Om kwart voor 12 hebben we onze tweede koffie stop en dan hebben wij er al 50 km opzitten. Weetje, soms moet je gewoon wat kilometers maken, want je hebt ook van die saaie stukken die je moet overbruggen!

Om 'n uur hebben we lekker stokbrood met brie gegeten op 'n bankje in 'n dorpje. Ik zei vanmorgen tegen Frank. Ik ga zelf eten meenemen, dan maakt het niets meer uit of er onderweg een eetgelegenheid is of niet! Daarbij komt dat zo'n plate du jour zwaar op de maag ligt en ook niet bevorderlijk is voor het fietsen! En natuurlijk niet vergeten onze kilo's...

Vandaag hebben we voor de eerste keer Santiago wandelaars gezien. Wij helemaal happy, want dat waren onze eerste echt Santiago wandelaars. Het waren Belgen. Hij sprak Nederlands en zij alleen Frans. Ze waren al 2 maanden onderweg, dat kon je overigens niet aan zijn buikje zien, haha
Ze liepen 25 km per dag. Ik heb ze op de foto gezet, maar met name de vrouw wilde niet dat de foto op internet werd geplaatst. Na 'n 50 mtr. kwamen we de volgende wandelaarster tegen. Een vrouw alleen en daarna nog 'n stel. Het waren allemaal Franstaligen.

Om half

• 25 September 2014 - 21:58

Arie:

Hallo Jet en Frank

Blijft leuk jullie verhalen te lezen.
    In principe geeft de fietsnavigatie een piepje als er een nieuwe aanwijzing komt. Maar die heb ik uitgezet, dus als je dat gemakkelijker vind kan je die weer aanzetten

Groeten
    Arie

• 25 September 2014 - 22:47

Riet:

Jet en Frank,
    Wat mooi dat jullie in het voor ons bekende DAX zijn aangekomen. Ik zie voor me dat jullie je handen wassen bij de pomp op het pleintje....... en dan onderweg naar St. Pied de Port.
    Bon voyage, bonne route!
    Riet

• 25 September 2014 - 23:20

Elsbeth:

Wat raar dat jullie er nu al zoveel kilometers op hebben zitten, terwijl ons leven gewoon doorgaat. De tijd vliegt. Fijn dat het nu zo goed gaat. Kun je nadenken over je volgende stap na het fietsen. En wat lief dat je met Frank mee gaat. En wat stoer dat Frank anders ook alleen zou gaan. Ik snap wel dat je je vent niet loslaat tussen al die Santiagogangers, want die komen soms op bijzondere gedachtes. Haha, geintje hoor. Succes verder

gr Elsbeth

• 26 September 2014 - 15:03

Berdien:

Jullie gaan als een speer......... en steeds goed weer!! Moet geweldig zijn om zo te kunnen fietsen.
    Mooie foto's ook ....soms is het goed om het verhaal achter een foto te weten, anders zou je kunnen denken dat Frank toch wel heel raar op zijn fiets zit!! En vanavond weer een slaapplek geregeld; kan me voorstellen dat dat ook fijn fietst als je weet dat je 's-avonds een bedje hebt. Veel plezier, dikke kus!