Saint Emilion - Moustey - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Saint Emilion - Moustey - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Saint Emilion - Moustey

Blijf op de hoogte en volg Jet

24 September 2014 | Frankrijk, Moustey

Dag 16, Moustey, 94 km
Totaal 1331 km

Vanmorgen trammelant gehad met de baas van het hotel hier. Ik heb geen zin om hier woorden aan vuil te maken! We hebben er van geleerd om dure plekken gewoon te vermijden! Zo'n dorpje als Saint Emilion is er niet op uit om toeristen te pleasen maar om ze uit te buiten!!

Vandaag was het weer super fietsweer. Het zonnetje zien we zo nu en dan en de wind is matig, schuin van voren.

Vanmorgen fietsten we nog tussen de chateaus en wijngaarden in een glooiend gebied. Tegen 11u waren we in Cadillac (37 km) daar hebben we koffie gedronken. We wisten dat we na het dorpje Landiras de Bordeaux streek zouden verlaten (ongeveer 50 km). We zagen om 12u op zo'n buitenbord dat het 18 graden was.

We hebben ons toen ook via het boekje en tripadvisor georiënteerd waar we eventueel zouden kunnen lunchen. Aangezien we vanaf
nu gaan fietsen in de streek Le Landes. Dit is een uitgestrekt bosgebied met hier en daar een gehucht. Ook nu bleek weer dat er vandaag weer weinig te krijgen was! Ik dacht al dat gaat ons nu toch weer niet overkomen.
Maar nee hoor, in Hostens vonden we uiteindelijk een restaurantje. Het restaurantje wordt gerund door een hoogbejaarde man. We krijgen een plate du jour voorgeschoteld van eenvoudig maar "goei" eten! We waren overigens de enige en laatste gasten, want toen we weggingen sloot hij z'n tent!

Verder was vanmiddag heel relaxt. Onze Frank reed zoals gewoonlijk voorop. We vlogen over de weg, "immer grade aus" zoals je dat zo mooi kunt zeggen. We fietsten door de bossen. Het stikt hier van dennenbomen en varens. Maar ook de heide stond mooi in bloei. Na het eten hebben we nog even op een dekentje een siësta gedaan, want we waren erg vroeg.

We slapen in Moustey bij een ouder echtpaar die een hoteltje runnen is. Het is allemaal heel basic maar we gunnen het deze oudjes wel. Het contrast met gisteren kan haast niet groter. We hebben deze een slaapplek gevonden via een reisverhaal van andere mensen. Die hadden het er over dat ze bij een Jacques en Lily hadden geslapen en gegeten. Zodoende zijn we ook hier aangeland!

Nou we zijn in ieder geval over de helft heen. Morgen fietsen we naar DAX

• 25 September 2014 - 07:58

Inez:

Leuk Jet en Frank, Het blijkt maar weer: Frankrijk is een prachtig land alleen er zouden geen fransen moeten wonen. Hi

• 25 September 2014 - 19:17

Albert:

Hoi Frank en Jet....veel plezier, sterkte en mooi weer tijdens de 2e helft. Het gaat jullie goed.
    Jet leuke verhaaltjes....doorgaan!!