Nanteuil en Vallee - Aubeterre-Sur-Dronne - Reisverslag uit Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Nanteuil en Vallee - Aubeterre-Sur-Dronne - Reisverslag uit Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Nanteuil en Vallee - Aubeterre-Sur-Dronne

Blijf op de hoogte en volg Jet

22 September 2014 | Frankrijk, Aubeterre-sur-Dronne

Dag 14, Aubeterre-Sur-Dronne, 101 km
Totaal 1177 km

Wat was het vandaag toch een mooie etappe. We hadden een lieflijke glooiende omgeving. En we hadden toch 'n super lekker fietsweer. Het zonnetje scheen en het fietsen gaat goed. In de morgen stond er wel een fris windje. Maar we hebben de wind veelal van de zijkant of vanachter.

Gisterenavond gezellig met de eigenaren van de chambre d'hote en de 2 Engelse echtparen zitten eten. Die Engelsen waren, net als wij, erg verbaasd dat er in Frankrijk zo weinig verkeer op de weg is. Ook zie je helemaal geen mensen buiten. Schijnbaar zijn de wegen in Engeland overvol. Ze adviseerden ons om niet in Engeland te gaan fietsen!

Elke dag denk ik weer dat het hier in de zomer toch wel erg mooi moet zijn met al die zonnebloemvelden! Nu zien ze er jammer genoeg dor uit!

In het eerste dorpje Valenca waar we doorheen reden zijn we gestopt bij een bakkertje voor een pain aux raisins, zo heten die dingen die wij altijd kopen. Jammer genoeg hadden we meer moeten inkopen, want het was vandaag weer een ramp om aan koffie en aan eten te komen. Wederom was alles of gesloten of bestond gewoon niet meer. Echt klote.
Om 12u hebben we met pijn en moeite 'n paar blikjes cola, 'n stukje cake en 'n ijsje weten te vergaren. Er was iemand bij een restaurant aan het poetsen en zij had wel medelijden met ons!

Daarna hebben we rond 3u een zakje chips, 'n mars en wat drinken kunnen kopen bij een cafeetje in een klein dorpje.
Weet je wat hier zo opvalt. Al die cafeetjes hier in die kleine dorpjes worden gerund door fitte hoogbejaarde dames! Echt ongelofelijk. En de wc's die ik hier nog aantref. Echt uit de middeleeuwen!

We wilden eigenlijk in het dorpje Ronsenac blijven slapen. Dat was op 70 km. Maar we waren daar al om 2u en er was werkelijk niets te doen in het dorpje. Aangezien het zo'n mooi weer was zijn we doorgefietst naar Aubeterre-Sur-Dronne, dik 30 km verder. Uiteindelijk waren wij er rond 4u. We hebben er 101 km opzitten en ik heb het helemaal gehad. De hele dag was het glooiend en dat zonder een goeie maaltijd!

We hebben hier net een dikke hamburger zitten eten, was specialiteit van de brasserie, want ook hier is haast niets open!

Komt allemaal goed..

• 22 September 2014 - 21:52

Ans Kersten:

Hallo Jet en Frank

Wat een leuke verhalen toch weer!!!!!
    Het is een genot om je verslagen te lezen.
    Jullie doen het toch maar weer!!

Heel veel Gr. Van Lamber en Ans

• 22 September 2014 - 23:05

Anneke:

mooi die foto;s en je schrijft weer geweldig jet complimenten succes xx

• 23 September 2014 - 00:01

Marie-Jose:

Och Jet als je terug bent gewoon weer heerlijk eten met de eetclub!!!

• 23 September 2014 - 00:01

Marie-Jose:

Och Jet als je terug bent gewoon weer heerlijk eten met de eetclub!!!

• 24 September 2014 - 17:43

Leny:

Hoi Jet,

Jahaaaa, jullie doen het toch maar op de fiets door Frankrijk.
    Heerlijk in de zon, ga zo door en dan halen jullie je doel wel,
    Super goed, groetjes Leny