Tours - Chatellerault - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Tours - Chatellerault - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Tours - Chatellerault

Blijf op de hoogte en volg Jet

19 September 2014 | Frankrijk, Châtellerault

Dag 11, Chatellerault, 86 km
Totaal 948 km

Vanmorgen zijn via een super mooi fietspad Tours uitgereden. Het is bewolkt maar de temperatuur is goed. Volgens de weersvooruitzichten hebben we kans op regen, maar daar ziet het er niet naar uit. Tot nu toe hebben we veel geluk gehad met het weer. We hebben wel meer wind van voren gekregen, maar dan kruip ik lekker achter onze Frank. Da's zunne schat
Frank heeft wel weer veel last van z'n billen. Ik zeg al tegen hem, dan moet je ze 's morgens insmeren, maar hij is een beetje eigenwijs, haha

We vinden beiden het landschap steeds mooier worden. Vanmorgen stond er een klimmetje van 12% in het boekje, dus wij dachten hoe stijl zal dat wel niet zijn. Nou we zijn met 9 km omhoog gegaan. We denken dat het wel een typefout moet zijn geweest. Toen we naar Sevilla fietsten hebben we hele stukken gehad waar we maar net 6/7 km haalden!

In het dorpje Nouatre (50 km) hebben we heerlijk aan het water op 'n bankje ons stokbrood zitten eten, super idyllisch

Vandaag hebben we geen wijngaarden meer gezien. Wel weer veel mais velden en velden met dorre zonnebloemen. Verder was de etappe relaxt. We reden de 86 km met 2 vingers in onze neus, nou ja....

We zijn op een heel aparte manier Chatellerault ingereden. In eerste instantie reed ik 'n weg in die naar de snelweg ging, want mijn route gaf dit aan! Wat blijkt, we moesten een soort afgesloten weg inrijden en daarna tussen 2 stenen door. Ik wist dit in eerste instantie niet. Zie ik op enig moment een bromfietser tussen 2 stenen heenrijden. Zeg ik tegen Frank, als hij dat kan, kunnen wij dat ook. Die grote stenen zijn we nog 'n paar keer meer tegen gekomen. Uiteindelijk kwamen we wel na wat dwalen in het en centrum aan.

We hadden ook door kunnen rijden naar Portiers 24 km verder, want we waren al om 3u in Chatellerault. Maar we vinden het toch leuker om in kleinere stadjes te slapen en in chambre d'hotes. Tijdens onze lunch hebben we een slaapplek geregeld! En we wilden beiden naar de kapper! Nou ja, beiden!!

We zijn nu haast 1000 km onderweg en we zien nog steeds geen Compostella gangers (behalve dat stel uit Friesland)!
Morgen gaan we over de 1000 km heen..

• 20 September 2014 - 00:36

Bernard:

hoi jet/frank,lees elke dag jullie belevenissen,jullie zijn zo`n beetje halverwege, chapeau (frans) geweldig,maar ook afzien, elke dag dat zadel!!!!!!!!!!!!au.
    met gezonde afgunst, groet, uit zonnig en lekker calpe spanje ,,
    van bernard, maandag komt treesje, wordt zeker een weerzien met happy end!!

• 20 September 2014 - 13:26

Geert:

Ha jet en frank! Geweldig toch over de duizend! het gaat er nou om spannen want het wordt dadelijk mooier en mooier ook hoger en hoger.
    Jolanda vraagt zich af waarom frank van z'n billen last krijgt en jij niet. bij haar zelf zou nu allang de ziekte van leontien van Moorsel de kop op hebben gestoken.
    Blijf denken aan je drukpunten...en verander elke dag deze drukpunten.
    Blijf wel recht op het zadel zitten en denk aan je stijl...praat desnoods met elkaar.
    Johhhhh xxxxxxx Jolanda en geert