Chartres - Vendome - Reisverslag uit Vendôme, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Chartres - Vendome - Reisverslag uit Vendôme, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Chartres - Vendome

Blijf op de hoogte en volg Jet

17 September 2014 | Frankrijk, Vendôme

Dag 9, Vendome, 110 km
Totaal 781 km

Gisteren heb ik een dag van bezinning gehad. Op een of andere manier had ik in m'n hoofd zitten dat we in 4 weken naar Santiago konden fietsen. Rome / Nederland was 2200 km en dat hebben we in 28 dagen gedaan. Op een of andere manier had ik berekend dat we in weekend van 11, 12 okt bij Loes in Sevilla zouden kunnen zijn.

Toen we gisteren uitgebreid de routes hebben zitten kijken blijkt dat 4 weken erg krap is. Santiago is toch 2500 km. Daarbij is Spanje heel erg heuvelachtig, op z'n zachts gezegd. Om de tocht dus in 4 weken te gaan doen moeten we zo'n lange afstanden blijven fietsen. En dat wil ik eigenlijk helemaal niet! Voor onze Frank maakt het allemaal helemaal niet uit hoelang wij er over doen. Die is blij dat ik meega.
Dus heb ik gisteren m'n knop omgezet en heb besloten dat we gewoon een weekend later naar Sevilla toegaan. Geeft 'n hoop ruimte in m'n hoofd en we hebben toch de tijd!

Ook ben ik tot inzicht gekomen dat ik onze fietstocht naar Sevilla moet loslaten. De etappes in Frankrijk zijn nu veel minder heuvelachtig dan toen we naar Sevilla fietsten. Ook komen we veel meer door mooie dorpen en grote steden. Echt anders dan toen.

Dit in de pocket hebbende zijn we vanmorgen weer op tijd op pad gegaan. Het zonnetje scheen een beetje en de temperatuur is goed (26 graden). We zijn beiden weer fit om er tegenaan te gaan. We hebben er weer zin in. Vanmorgen weer veel door landerijen gefietst. We hebben beduidend meer wind van voren dan afgelopen week.

Om 12 uur kwamen door het mooie stadje Chateau Dun. We zeiden tegen elkaar, zullen we hier gaan lunchen. Maar we hadden gisteren in ons boekje gezien dat we ook konden lunchen in Saint Hilaire Sure Yerre. We zouden dan 65 km op de teller hebben.
Dus wij fietsten door. Kwamen we na 'n uur aan in dat dorpje bleek het 'n heel klein gehucht te zijn. Met 'n heel oud barretje en 'n heel klein winkeltje. Dat gerund wordt door een heel oud vrouwtje. Het vrouwtje riep al meteen dat ze om 1u zou sluiten en wij waren er om vijf over 1

In eerste instantie stonden we buiten al te twijfelen of we daar wel naar binnen wilden gaan. Maar toen keken we in ons boekje en toen zagen we voorlopig geen lunch mogelijkheden (dachten we) !!!

Het vrouwtje zei ook meteen dat ze geen eten had. In het kroegje zaten 'n paar Fransozen die daar een wijntje hadden gedronken. En op enig moment was iedereen met ons bezig. Er werd een stokbrood te voorschijn gehaald. Ik moest via de toonbank naar het winkeltje toe. Heb daar een camembert gepakt. En toen werden we door het mopperende oude vrouwtje eruit gezet, haha. Met de gratie Gods mocht ik naar de wc. Ik daar naar buiten en die wc!! Ik bespaar jullie de details. Uiteindelijk hebben we ons brood en kaas lekker op n bankje opgegeten. Tja, dit hoort er allemaal bij

Wij weer op de fiets blijkt dat we na 5 km in een heel mooi dorpje kwamen met een super mooi restaurant.... Tja een kop koffie is dan ook wel lekker, maar niet als die€4,50 kost!! Frank is nog naar binnen gegaan en heeft gevraagd of ze geen fout hadden gemaakt! Dus niet

Na de lunch werd de omgeving wat lieflijker. We fietsen nu ook stukken langs de Loire. Ook zien we de eerste kastelen.

Echter net voordat we in Vendome aankwamen reden we verkeerd. Om 'n lang verhaal kort te maken. We hebben 7 km omgereden en toen waren we bij onze Auberge. We gaan hier dadelijk lekker eten!

Doeie

Ps: 'n verhaal, maar ik moest het even kwijt..

• 18 September 2014 - 08:38

Andre Knaapen:

He Frank en Jet,

Mooi verhaal, en goed moet de andere toch los te laten en gewoon in het nu blijven.
    Geniet van de dingen die op je pad komen.
    De Loire is een mooie omgeving

orvaar
    André

• 18 September 2014 - 08:40

Andre Knaapen:

ships ben nog niet goed wakker

ik bedoel de andere tocht los laten

• 18 September 2014 - 10:21

Marie-Jose:

He Jet,

Heerlijk zoals je je ervaringen weer met ons deelt.
    Geniet van jullie tocht!

• 18 September 2014 - 10:56

Cecile:

Prachtig verhaal, ik zie het helemaal voor me, en dan die WC! Ja, dit hoort er allemaal bij.
    Lekker ontspannen blijven fietsen en genieten van al die mooie momenten! x
    Ps. heb je al wat stempels gespaard?