Seraincourt - Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Seraincourt - Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Seraincourt - Chartres

Blijf op de hoogte en volg Jet

15 September 2014 | Frankrijk, Chartres

Dag 7, Chartres, 90
Totaal 671 km

Dat is het mooie aan zo'n klein dorps Auberge van gisteren. Je kunt er slapen en eten maar het is wel gewoon wat de pot schaft. De vrouw des huis was Portugees en zij had een potje met heerlijke Portugese stokvis voor ons klaargemaakt. Met als toetje 'n soort zelf gemaakte appeltaart, echt heerlijk.

We moesten weer eens op de zolder slapen. Het is net of wij dat op ons afroepen! Echt ongelofelijk, we zijn de enige gasten en toch stoppen ze ons op de zolder. Wij maken dit zo vaak mee als we op reis zijn!

Wilde ik m'n Garmin en mobiel opladen, kwam ik er vannacht achter dat die stopcontacten niet goed werkten, helemaal uitgelubberd. Tja, dat heb je in die oude panden. Dus ik naar beneden, want daar hebben ze de boel opgeknapt. Uiteindelijk heb ik daar een goed stopcontact gevonden.

Vanmorgen weer op tijd op pad. Het was al lekker zonnig toen we begonnen. De eerste 18 km vielen tegen. Er zaten 2 klimmetjes in van 3 km en dat zo vroeg in de morgen, je verzuurd als de ziekte!

Rond 11u waren we in het dorpje Orgerus. We hebben er dan nog maar 32 km opzitten. Het is te merken dat we al veel kilometers in de been hebben zitten. Het kost allemaal net wat meer moeite. Nog 60 km te gaan en dan zijn we in Chartres!

We krijgen vandaag voor het eerst reacties van de Fransen. Ze roepen dan bon voyage Santiago (goeie reis). En ze vragen "combien de kilometres" (hoeveel km) en dan zeg ik euh....
Ik spreek geen woord Frans maar dan geeft onze Frank het aantal kilometers door!
Da's ook zo grappig tijdens onze reis. Elke keer vraagt Frank, Jet waar zitten we. De namen van de dorpjes staan op mijn Garmin. Ik zeg dan op mijn beste Frans de naam van het dorpje. Ligt hij helemaal in een deuk, hij zegt jij kan er ook echt niets van, haha

Na 69 km zijn we in Maintenon daar hebben we geluncht. Daarna de laatste kilometers.

Deze etappe en die van gisteren zijn eigenlijk klote etappes. Het is niet vlak en niet stijgend. Je klimt ook ook maar elke keer 'n 200 mtr. Alleen is het zo vaak te doen dat je het gevoel hebt dat je de hele tijd aan het klimmen bent, haha

Om kwart over 4 waren we in Chartres. We reden de laatste 5 km over een heel mooi fietspad zohet centrum in. We slapen de komende 2 dagen in een heel grappige chambre d'hote Les Conviv'hote! Die stond in ons SdeC boekje en werd aanbevolen op tripadvisor!

Ik voel me 's morgens zo uitgerust, fit en energiek. Maar die energie gaat in de loop van de dag steeds sneller weg. Frank heeft daar minder last van. Die is gewoon een betere fietser. Hij heeft alleen "heel" erg veel last van z'n billen. Ik natuurlijk ook wel, maar hij klaagt er meer over, want hij heeft een nieuw zadel.

Morgen rustdag

• 15 September 2014 - 22:28

Elsbeth:

Hola jet en frank

gaat allemaal nog best goed. twee nachtjes in hetzelfde? Dus morgen even rust. Fijn.
    Je kunt ook niet alle talen toch?
    Geniet ervan! je bent al een eind!

GR

• 16 September 2014 - 11:31

Judith Van De Veerdonk:

Super dat jullie dit doen, leuk om te lezen hoe de vorderingen en de belevenissen zijn! Wens jullie nog veel fietsplezier en SUCCES !
    Groetjes, Judith