Compiegne - Seraincourt - Reisverslag uit Seraincourt, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Compiegne - Seraincourt - Reisverslag uit Seraincourt, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Compiegne - Seraincourt

Blijf op de hoogte en volg Jet

14 September 2014 | Frankrijk, Seraincourt

Dag 6, Seraincourt, 106 km
Totaal 581 km

Vandaag was het best wel afzien, want wij willen morgen in de namiddag aankomen ik Chartres. Dat moet een hele mooie stad zijn en daar willen we een rustdag nemen.
De wind staat vandaag en morgen nog gunstig en daar willen we nog even gebruik van maken.

Vanmorgen zoals gewoonlijk rond half 9 op pad.
Na 40 km hebben we in het dorpje Clermont zelf maar een cappuccino gezet. We zijn al die tijd zijn we niets tegengekomen.
We hadden wel gelezen dat er weinig gelegenheden waren en diegene die we tegenkwamen waren dicht.

Om kwart voor 2 (72 km)
hebben we een tweede stop (eigenlijk onze eerste). Het was wel even zoeken maar we hebben uiteindelijk in Meru een restaurant gevonden. We hadden toch een partij honger en het was me toch 'n partij lekker, haha

Vandaag zijn we voor de eerste keer Compostella fietsers tegen gekomen die ook onderweg waren naar Santiago. Het was een gepensioneerd stel uit Friesland. Zij waren nu 2 weken onderweg. Het waren geen ervaren lange afstand fietsers. Het was hun eerste tocht en ze deden op hun dooie gemak!

We hebben weer geweldig goed weer. Niet zo zonnig als gisteren, maar wel 'n lekkere temperatuur.

Om half 5 zijn we in Seraincourt. Wat 'n tocht was het vandaag. We hebben de hele dag glooiend gefietst met daarbij en een tweetal fikse klimmetjes. We waren beiden blij dat we er waren. We slapen nu in een Auberge in een klein dorpje. We kunnen hier ook eten, dus we hoeven de deur niet uit, haha

En wat zijn we toch de hele dag blij geweest dat we gisteren onze slaapplek hadden geregeld. We zijn alleen een hotel / Auberge tegen gekomen en die was gesloten en verder helemaal niets. Ik weet nog van 2 jaar geleden dat dit soort gelegenheden in september vaak gesloten zijn, want dan gaan ze zelf met vakantie, want dan is het hoogseizoen voorbij!

Voor morgen hoeven we niet te bellen, want dan gaan we naar Chartres en dat is een grote stad!