Aalst - Tournai - Reisverslag uit Doornik, België van Jet Linden - WaarBenJij.nu Aalst - Tournai - Reisverslag uit Doornik, België van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Aalst - Tournai

Blijf op de hoogte en volg Jet

10 September 2014 | België, Doornik

Dag 3, Tournai, 86,5 km
Totaal, 277 km

We zijn gestopt na 86,5 km! We zouden eigenlijk nog 'n 20km verderop gaan, want dan zouden wij al in Frankrijk zijn, maar ik had er helemaal geen zin meer in. Ben moe en ik voel m'n knie 'n beetje. We slapen nu in Tournai, leuk stadje vlakbij de Franse grens.

Wat 'n dag. Vanmorgen dachten we nog dat we vannacht in Frankrijk zouden slapen. We hadden gisterenavond de route van vandaag bekeken en gekeken waar er slaapplekken waren. We wilden weer rond 100 km fietsen, want wij dachten nu is het nog lekker vlak.

We wisten nog van Sevilla dat het in Noord Frankrijk moeilijk was een slaapplek te vinden. Nu bleek hetzelfde. We hadden ervoor gekozen om een chambre d'hote te kiezen uit ons boekje. Misschien komen we dan wel Compostella gangers tegen, want die hebben we tot vandaag nog niet gezien. Maar het is allemaal iets anders gelopen, haha

Vanuit Aalst hebben we de hele tijd op een prachtig fietspad gefietst langs de rivier de "Dender". Echt geweldig mooi. De rivier kronkelt als het ware door het landschap heen en wij kronkelden mee, haha
In het dorpje Geraardsbergen (33 km) hebben we lekker 'n kop koffie gedronken en een taart van de regio, slecht van ons!

In Lessines zijn wij van het fietspad afgegaan. We hebben dan 40 km langs de Dender gefietst. Vanaf daar kregen we een geheel ander landschap, het werd glooiend. Ik denk dat dit de uitlopers van de Ardennen zijn. Niets was meer vlak! Was voor ons een echte verrassing! Ook fietsten we voortaan in Wallonië, dus Franstalig en dat ken ik natuurlijk niet maar we onze Frank (Francois de La Force) wel haha

Om half 2 hebben we in Thieulain (67km) voor de kerk op een bankje een cappuccino gezet en 'n muesli reep gegeten. We zijn zeker 'n uur aan het zoeken geweest voor een lunch plek! Lukte dus niet, of kleine gehuchtjes waar niets was of we kwamen aan een gesloten deur! Even bij een bejaard stel aangeklopt of ik even een sanitaire stop kon maken, was echt nodig. Toen we vertelden dat we Compostella gangers waren, was dit geen probleem, haha

Kort na onze stop had ik het helemaal gehad. Ik had er geen zin meer in, geen energie meer en een beetje last van m'n knie! Zegt Frank zo mooi, dan stoppen we toch gewoon. Dus hebben we gedaan. We hebben nu een slaapplek in Tournai, een mooie stad. We hebben aan de chambre d'hote in Frankrijk doorgegeven dat we niet kwamen, wel zo netjes!

In Tournai kwamen we de eerste Compostella ganger tegen, Jan uit Zwijndrecht. Hij was echter al op de terugweg, was al in Santiago geweest. Vond het een geweldige reis.

Vanavond lekker bij een Marokkaans restaurant gegeten. En we hebben toch weer onze slaapplek voor morgen geregeld.... Er zijn hier nu eenmaal niet zoveel plekken waar je kunt slapen en ik vind het toch wel heeel erg fijn dat ik een slaapplek heb!!

Tot morgen!

• 11 September 2014 - 21:58

Albert Van Der Rijt:

slaap lekker en morgen weer gezond op en..... op naar Frankrijk. Veel plezier onderweg.

• 11 September 2014 - 22:02

Bernard:

in geraardsbergen hebben ze volgens mij ook een berg!!!!
    wielrenners noemen die de muur van geraardsbergen en daar hebben ze allemaal gruwelijk ontzag voor.
    verder groet en goeie reis .

• 11 September 2014 - 22:49

Elsbeth:

Een dipje hoort erbij. Lekker stoppen en genieten van andere dingen.
    dan ben je de volgende dag weer fris voor het vervolg.
    truste

• 12 September 2014 - 00:07

Riet:

Jullie gaan hard Jet en Frank! Maar wat achter je ligt hebben jullie gehad... Morgen Frankrijk: daar is de middagmaaltijd van twaalf tot twee; om een dipje te voorkomen niet vergeten. Ja ma!
    Groet en een mooie tocht verder,
    Riet

• 12 September 2014 - 08:56

Irma:

Vooral genieten ... Op naar Frankrijk. Zet um op x

• 12 September 2014 - 09:40

Cecile:

Heel goed van Frank gezegd, "dan stoppen we toch gewoon". Het is vakantie, dus op zijn tijd `n kopje koffie met taart! Lekker genieten!

• 12 September 2014 - 10:11

Jolanda:

Ha jet en frank....stoere fietsers. Je verteld zooooooo beeldend dat wij t zelfs snappen. Het lijkt de tour wel....jullie zijn nu in de hel van het noorden. Rij niet lek he!
    We volgen jullie! XXX Jolanda en Geert

• 12 September 2014 - 12:02

Ans Kersten:

Hallo Jet en Frank
    Wat een leuke verhalen weer.
    Nog veel fietsplezier en kalm aan jullie hebben de tijd!!!!!!!
    Groetjes