Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

01 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Vandaag een hang / reisdag. Het was zwaar bewolkt in Picton. Maar het regende niet! Een dikke 3 weken geleden kwamen we hier ook aan met harde wind ook 'n dikke bewolking!

Vanmorgen hebben we hier wat rondgehangen. We hebben wel geprobeerd om in de ochtend de Ferry te nemen. Maar onze rederij had alleen een overtocht voor de namiddag! Ik heb geprobeerd mijn video filmpjes van de sounds en de gletsjers op de website te zetten, maar dat lukte niet..
Picton is echt zo'n doorvoer dorpje, waar 'n aantal keer per dag de Ferry aankomt en weggaat...
Rond de middag hebben we lekker geluncht en om 1u moesten we inchecken. We verlieten het Zuidereiland om 2u. Rond half 6 kwamen we aan in Wellington (Noordereiland).! De overtocht was een stuk rustiger dan de vorige keer. Naarmate we het Noordereiland naderden begon het zonnetje zelfs te schijnen!

We zijn nu onderweg naar Wanganui (192 km). Daar willen we morgen gaan kajakken of raften op de Wanganui river....
Uit voorzorg hebben gisterenavond al een camping geboekt, aangezien we laat aankomen. Tot half 9 is de receptie open, maar zien of we het halen....

Wat een verschil met het zuidereiland. We rijden nu op 'n highway en alles is vlak hier! Niet "een" berg...

Richting Wanganui kregen we van die mooie "haast" geschoren heuvels. En we waren om tien voor half 9 bij de camping. Onze Frank heeft flink doorgesjeesd!!!