Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

25 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vandaag zijn we naar Queenstown gegaan, tweeënhalf uur rijden! Het was zwaar bewolkt toen we opstonden en 'n beetje chili.
Wel jammer van het weer. We gingen met het idee, we gaan naar een zomers land, alleen valt dat een beetje tegen. We hoeven geen 30 graden te hebben, maar zo'n 21/23 graden zou wel fijn zijn. En dat koude regenachtige weer van de laatste dagen ben ik wel een beetje zat! Frank vindt het minder erg.

Queenstown is een mooi stadje. Erg toeristisch, veel jeugd en winkeltjes, maar daarentegen ook hartstikke mooi.

We hebben onze camper snel op een camping gezet en we zijn er meteen op uitgetrokken. Het weer is iets beter geworden. We kunnen onze korte broek weer aan. Morgen is er weer veel regen voorspeld. Dus we zeiden tegen elkaar, laten we vandaag maar lekker genieten.

We hadden al in de lonely planet gelezen dat hier meerdere uitgezette fietsroutes waren. Wij hebben gekozen voor een tocht langs het meer. Onze tocht gaat naar Jacks Point (50 km). Moet een mooie route zijn. En dat hebben we geweten....

Frank en ik zijn weer helemaal happy, want we zitten op de fiets. De laatste 2 dagen waren ook erg mooi, maar wij vinden het weer fijn om actief zijn!

De route is geweldig, we fietsen op een gravelpad langs het meer.
Met veel smalle paden en veel klimmen en dalen. Uiteindelijk kwamen we op een soort geitenpad uit. Het pas was Max 50cm breed. Aan de ene kant rotsen en aan de andere kant 60mtr stijl naar beneden. Van de ene kant echt gaaf maar voor mij ook griezelig.

Op enig moment kwamen we per ongeluk op een wandelpad uit door het bos! Dit pad was me toch 'n partij smal, kronkelig en met van die joekels van stenen. Dus afstappen en lopen. Dit was ook weer niet de bedoeling. Na de weg gevraagd te hebben kwamen we weer op het fietspad.

Maar ook dit fietspad werd me toch 'n partij stijl en smal. We hebben echt weer stukken moeten lopen! Vooral ik was erg blij toen we bij Jacks Point aankwamen. Ik had vandaag geen goeie benen. Dat Jacks Point stelde ook niets voor, het was gewoon 'n paal met daarop de naam.

Ik zei tegen Frank, ik fiets niet meer terug via het fietspad, te gevaarlijk! Frank was het helemaal met mij eens. Maar hoe gaan we dan terug? We waren we de weg kwijt en hadden geen gedetailleerde kaart. Uiteindelijk kwamen we op een golfbaan. Daar hebben we heerlijk even koffie gedronken. Ik was zo moe.... M'n benen wilden niet meer na al dat klimmen!

Ik heb uiteindelijk de navigatie aangezet en we zijn via een gewone weg weer terug gegaan naar Queenstown.

Zowel Frank als ik moeten wel zeggen dat dit een van de mooiste fietsroutes is die we ooit hebben gedaan! Deze zullen we niet gauw vergeten..

Vanavond lekker wezen eten en straks de stad in!

  • 25 Januari 2014 - 11:44

    Renee:

    Wat een te gekke foto's!! Indrukwekkend mooi en mysterieus...........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 58917

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: