Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

23 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Het heeft hier gisterenavond en vannacht de hele tijd geregend! En het was me toch een partij koud vannacht! Wat hebben we toch
'n heerlijk dik dekbed! Vanmorgen dikke kleren aan gedaan! We hadden wel begrepen dat de kans groot was dat het zou regenen. Maar ook dan moet de Milford Sound geweldig zijn!!

Om 9u zijn we aangereden.
Er was geen kip op de weg, terwijl we hadden gehoord/gelezen dat het hele een drukke weg was. Deze route was inderdaad spectaculair. Hoe meer we richting de Milford Sounds ging, hoe ongerepter! Die fjorden hier zijn zo verschrikkelijk stijl (bijna kaarsrecht) en bovenop lag er volop sneeuw. Ik heb gehoord dat bij het merendeel van de fjorden nog door weinig mens is bezocht! Zo groot is dit gebied!

Wij vermoeden dat hier wel duizenden watervallen zijn, groot en klein! Als je bekijkt hoeveel wij er al onderweg hebben gezien!
Het is zo'n mooi gezicht dat het water door spleten van de rotsen naar beneden loopt. Ik heb de heenweg gereden, was erg leuk. Frank rijdt terug. Er is hier zoveel moois te zien en als je moet rijden moet je toch opletten! Dus hebben we dit zo opgelost.

We waren om half 12 bij de café Blue Duck in de Milford Sound! Even ter info. De Milford Sound is niet een of ander dorpje. Er is alleen maar een restaurant voor de toeristen en 'n haven waar de cruises beginnen !

We hebben daar lekker 'n kop koffie gedronken. Om kwart voor 1 hebben we ingecheckt voor onze boot. Wij gaan met de Southern Discoveries de Encouter. Het is een kleine boot!
Ook hier zie je weer busladingen met Aziaten! Deze mensen zie je echt overal in de wereld.

De tocht was in een woord "indrukwekkend"! Zowel Frank als ik hebben in ons leven nog nooit zoiets gezien! We voeren door 'n soort 'n dal tussen 2 bergketens (fjorden genoemd)!
En deze fjorden zijn me toch een partij hoog! Je kunt onze bootreis haast niets beschrijven. Hier is alles puur natuur en zo ruw! We kwamen op enig moment langs een fjord. De speaker van onze boot vertelde dat dit een van de hoogste fjorden was (1880 mtr.)! Dan praat je over haast 2 km hoogte. En dat is niet mooi glooiend maar echt recht omhoog. Het is zo onwerkelijk om dit te zien!

Onze terugtocht met de camper was ook weer een feestje. Frank reed nu dus ik hoefde alleen maar verbaasd rond te gapen!! Je weet van gekkigheid niet waar je moet kijken en wat je allemaal wilt fotograferen! Echt, dit is zo indrukwekkend, ik heb hiervoor geen woorden! Ik zal zo snel mogelijk wat foto's plaatsen!

Vandaag was het wederom erg regenachtig. We hebben wel 'n paar droge periodes gehad, maar daar hield het ook mee op! We hebben 'n partij koud geleden vandaag.
Maar het was het allemaal dik en dubbel waard

We hebben net lekker gekookt en morgen gaan we naar de Doubtfull Sound! Moet ook erg mooi zijn

• 23 Januari 2014 - 19:05

Stef:

elke week kijk ik enkele keren en dan lees ik meedere verslagen achter elkaar en dan waan ik mezelf al in NZ.
    ik ben gewoon kei jaloers
    veel plezier jullie