Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Omakau, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Omakau, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

20 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Omakau

Vandaag was het een feestje. Sommige gedeeltes van de route waren geweldig, echt super...
Ook hadden we mooi weer! De hele dag scheen het zonnetje. We denken dat het zo'n 22 graden was, heerlijk fietsweer! We moesten vandaag 55 km fietsen.

Om 9u zaten we op de fiets. Ik had 2 fietsbroeken aangedaan aangezien ik gisteren zo'n last had van m'n billen. Frank heeft er vandaag ook last van! De eerste 18 km waren vals plat. Daar bereikten we het hoogste punt van deze route 618 mtr. Maar dit was helemaal geen probleem, want er stond nauwelijks wind. De rest van de kilometers waren vooral dalende, heerlijk!

De receptioniste van het hotel had wel tegen ons gezegd dat we er rekening mee moesten houden dat in de namiddag de wind zou toenemen!

Onze eerste koffiestop was in Wedderburn (13,5 km). We wilden het vandaag rustig aan doen.
De tweede in Oturehua (25,5 km) toen hadden we het meeste vals plat van de trail erop zitten.

Daarna kregen we een geweldig stukje natuur, zo ruig echt super! We fietste toch op hoogte en dan heb je van die mooie vergezichten!
We moesten wel door tunnels fietsen die niet verlicht waren. Het was niet fijn om in zo'n pikdonkere tunnel te fietsen! Voelt zo raar..
Rond half 2 hebben we geluncht in dorpje Lauder (47 km)

We zeiden vandaag nog tegen elkaar. Het is maar goed dat we ons niet hebben laten weerhouden door de weersvooruitzichten! Het is een feestje om hier te mogen fietsen. Ik had ook nooit verwacht dat wij in NZ zo bezig zouden zijn met het weer! We hadden verwacht dat het gewoon mooi weer zou zijn. Het lijkt wel of we in Nederland zijn, haha

Het viel ons gisteren, maar ook vandaag weer op dat we alleen fietser tegen komen. Niemand fietst dezelfde richting als wij. Dus ik vraag in Lauder aan een serveerster. "We komen alleen maar fietsers tegen, niemand fietst dezelfde richting als wij"? Zegt die serveerster zo mooi dat 90 % van de fietsers vanuit Clive vertrekt. Daar eindigen wij! Omdat er haast altijd een strakke noordenwind waait in dit gebied! En dan heb je de wind mee in plaats van tegen. Dat hebben wij inderdaad gisteren mogen ervaren! Wij begrijpen niet dat die man van het boekingskantoor ons niet heeft gewaarschuwd! Ons had het niet uitgemaakt waar we zouden beginnen!! De man had wel tegen ons vertelt dat we het eerste dag zwaar zouden krijgen!

We waren ook vandaag weer blij dat we om half 3 arriveerden in Omakau! In de namiddag stond er inderdaad weer een sterke wind. M'n schouders en onderrug deden pijn van de rugzak! En ook dat gehobbel over die grove gravel, wordt je erg moe van. Je moet zo geconcentreerd fietsen en de hele tijd de grote keien ontwijken! Maar ondanks de vermoeidheid vinden we het een schitterende route.

We verblijven 'n heel leuk hotelletje. Morgen moeten we nog 37 km fietsen naar Clive. En dan nemen we om half 2 de bus naar Middlemarch (er gaat elke dag maar 1 bus)!

Veel groetjes van ons

Ps: ik heb vandaag weer wat foto's geplaatst

• 20 Januari 2014 - 15:20

Albert:

Denk aan de bus van half 2!!!......anders lopen!!