Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Ranfurly, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Ranfurly, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

19 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Ranfurly

Gisterenavond zijn we gezellig even het centrum van Dunedin in geweest. Lekker gegeten en nog even gedanst. Op zaterdag is er altijd live muziek in NZ! We hadden een beetje teveel wijn op!

Vanmorgen op tijd opgestaan. Het was weer zwaar bewolkt maar de temperatuur is goed. Tijdens het ontbijt vallen er een paar regendruppels. Om half 9 bepakt en bezakt op pad. De navigatie geeft aan Middlemarch (82 km).

Ik zit weer eens in d'n auto en dan blijf ik aan 'n kletsen, haha
Gisterenmorgen waren bij zo'n vvv kantoor. Daar vertelden wij dat we graag de Otago trail wilden gaan fietsen. We wisten alleen niet hoe dit in zijn werk ging. De baliemedewerker zei: Ik vraag mezelf af of ik voor jullie wel een slaapplek kan vinden! Er zijn er niet zoveel in de buurt van de trail. En vaak worden deze al maanden van de voren geboekt. Wij zeiden, maakt ons niets uit waar we slapen.
Uiteindelijk hebben we, heel gemakkelijk, voor 2 dagen 'n slaapplek gevonden! Of de NZ'ers overdrijven graag. Want op het Noordereiland zeiden ze ook al tegen ons, dat we vooraf moesten reserveren, anders zit alles vol. En overal waar wij aankomen hebben ze gewoon plek!

Tijdens onze autoriteit naar Middlemarch scheen zelfs de zon! De weersvooruitzichten waren regenbuien! Ik zeg tegen Frank, als die zon nu blijft hangen!

Tjonge jonge, wat hebben wij deze fietstocht onderschat....

Wij dachten, och die 60 km doen we wel even. Dus niet!!!!
We hebben vandaag de hele dag harde wind op kop gehad, veel valsplat gehad en op gravel paden gefietst! En wat voor wind.... Onze Frank zegt, zuidwesterstorm! En inmiddels hebben we tijdens onze reis al mogen ervaren dat het hier " "echt" hard kan waaien!

Wat hebben wij afgezien. Wij denken wel dat we hetzelfde kunnen als tijdens onze fietstocht naar Sevilla! Maar onze benen zijn lang niet zo goed getraind als toen!

Om kwart over 10 zijn we aangefietst en we waren om kwart over 4 in Ranfurly (een gehuchtje) waar ons hotel stond!

De eerste 27 km naar Hyde, ging het bij mij voor geen meter. Frank zei al tegen mij, Jet je moet eten. Ik had vanmorgen alleen een beetje yoghurt en muesli op. Ook al ging ik achter Frank fietsen en at ik een paar muesli repen, ik had geen energie. In het begin van onze etappe miezerde het een tijdje, maar 'n uurtje trok het open en scheen zelfs het zonnetje een beetje! Uiteindelijk hebben we vandaag prachtig fietsweer gehad (behalve die K... wind)..

Toen we in het dorpje Hyde aankwamen, bleek dit alleen een straat te zijn zonder restaurant! Het was inmiddels half 1 en we hadden zo'n zin in koffie en iets te eten. Dus wij zwaar teleurgesteld doorgefietst. Na 'n 500 mtr. was er in een keer een weghotel/restaurant. Daar hebben we lekker een dikke bruine boterham gegeten en koffie gedronken.
Na deze koffiestop, kreeg ik weer energie en wat voor energie!

De eerste 27km waren wel mooi, maar we hebben wel mooiere fietstochten gehad richting Sevilla. Na Hyde was het echt schitterend. Uiteindelijk doe je het voor die schitterende vergezichten!
Aangezien ik vanmiddag volop energie had, heb ik veel kop getrokken, want ook Frank begon moe te worden. We werden er beiden haast gek van dat je de hele dag de wind op kop hebt! Ondanks het valsplat, was de wind onze vijand!

Rond de 52 km hebben we nog een stop gemaakt in Waipiata, ook een gehucht. En de laatste 8 km hebben we om de kilometer gewisseld, zo doorheen zaten wij er! Dit hebben we echt verkeerd ingeschat!
Het is net alsof we weer op fietsvakantie zijn naar Sevilla!

Maar na een lekker douche en lekker even relaxen op bed zijn we er weer! We hebben net heerlijk hier gegeten. En straks lekker naar bed...

Fijne zondag

Ps: onze Frank zit nu een heerlijke chocolade taart met ijs te eten! Hij vindt dat ie dit heeft verdiend, haha

  • 19 Januari 2014 - 10:04

    Maria:

    Van mij krijgen jullie allebei TWEE stukken chocolade taart! Tjonge jonge wat is dat afzien met die harde wind. Fijne zondag. Groeten van Hans en Maria

  • 19 Januari 2014 - 14:06

    Albert:

    Wat een - stormachtige - fietstocht!! Als je terug bent mooi de Slingerpad gaan fietsen!! Verder nog veel plezier in NZ.

  • 19 Januari 2014 - 19:54

    Berdien:

    Ik wist niet dat het daar zo hard kon waaien! Maar jullie hebben het weer gered, veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Ranfurly

Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 58905

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: