Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

15 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Vanmorgen zijn we op ons dooie gemak naar Akaroa gereden. We moeten in Christchurch blijven, omdat we morgen de TranzAlpine railway hebben geboekt. Die gaat dwars door het zuidereiland van Christchurch naar Greymount en weer terug. En Christchurch is echt een stad in opbouw! Volgens de lonely planet was Akaroa een idyllisch dorpje met veel Franse invloeden.

En het was inderdaad een hartstikke mooi dorpje aan zee. En wat voor zee. Die zee was zo blauw, echt ongelofelijk. De weg er naar toe was ook erg mooi. Het laatste stuk heb ik gereden en dat heb ik geweten. De ene haarspeldbocht na de ander. Was wel kicken. Vanmiddag heb ik wat foto's geplaatst op m'n blog.

Toen we aankwamen hebben we eerst nagevraagd wat voor fietsroutes er hier waren. Niet echt veel! Dus hebben we een korte tocht gefietst naar het gehucht Orruku (een straat)!
We hebben flink moeten afzien, want er zaten toch een partij steile hellingen bij! Maar de weg lag wel direct aan zee en het was daar zo mooi!

Uiteindelijk zijn we vanmiddag ook met de camper naar dit gehucht gereden. We hebben lekker de camper aan zee geplaatst en hebben lekker gelezen. Het was vandaag lekker zonnig maar ook winderig, maar dat is het hier elke dag.
De temperatuur is denk ik rond 23/25 graden. Een beetje vergelijkbaar met een zomerse voorjaarsdag in Nederland.

Was wel grappig om te zien. Overdag was het hier super druk met toeristen en laat in de namiddag was haast iedereen weg. De man van de info zei, dat er vandaag veel cruiseschepen lagen. Die zagen wij ook. En al die mensen worden met bootjes aan wal gebracht en blijven of in Akaroa of gaan met de bus naar Christchurch.

We hebben net heerlijk gegeten in Akaroa. Morgen gaan we de hele dag treinen.

• 15 Januari 2014 - 15:10

Marjo:

Tjonge jonge, wat ondernemen jullie toch veel! Geweldig om te lezen! Geniet er maar van!